Gå til innhold

Lyktehus godkjent for xenon

Ranger emnet


Lemony

Anbefalte innlegg

Hei.

Er det noen som vet om det finnes lyktehus til Suzuki Grand Vitara 2006 mod som er godkjent for bruk av xenon? 

 

Hadde montert HB3 xenon kit, men fikk beskjed om å ta de ut for lyktehuset ikke var godkjent for bruk av xenon. Har HB3 pærer orginalt.

 

Har prøvd å google det, men har ikke klart å finne noe.

 

Har Limited orginal Xenon i nærlys.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har ikke automatisk regulering om du har halogenlys. Da har du kun et hjul inni bilen du kan justere på om du kjører med mye last. 

Den er levert med orginal xenon, om du skal gjøre det lovlig så kan du sikkert regne med en prislapp på 20 tusen med alt som kreves av deler og montering. 

Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde du nevnt det i førsteposten din så hadde alt blitt mye lettere ;) Spørs jo om de er levert med bixenon eller ikke, det kan sikkert din lokale forhandler svare på. 

Om vil montere ekstralys på bilen din så sjekk ut linken min lenger oppe.

Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Xenon i fjernlys gir bare en 1'er feil vel. Du får beskjed om feil pære, men du får bilen godkjent selv om du har xenon på fjernlysene. 

Både jeg, og faren min leverte bilene våres med ettermontert H7 xenon kit i fjernlys. Fikk 1'er feil, men godkjent bil

 

Men kan være nye regler etter 1. januar 2014? Hørt det skal bli strengere nå?

Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hk
Prosjekt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde den på kontroll i Desember. Var på driftskontroll før jeg sendte den på EU, da sa de at jeg måtte ta ut lysene hvis ikke ble det en 2er feil. Har snakket med flere forhandlere om dette, men ingen kunne fortelle meg hva som var rett og galt med dette. Men NAF var klare på at jeg måtte bytte dem for å få den godkjent. Var noe med merkingen av lykthuset som ikke var godkjent for xenon i fjernlys.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår