Gå til innhold

A4 1,9 TDI Quatro 1997 mod mistet futten

Ranger emnet


Buddah

Anbefalte innlegg

Sjekk slangen som går til wastegaten på turboen din. Jeg hadde lekkasje på min, og jeg mistet all kraft. Skader heller ikke å sjekke flere slanger. Du skal kunne se "armen" under wastegaten røre på seg om du ruser motoren. Står denne fast så har du funnet problemet

 

$T2eC16JHJG8E9nyfmI4BBRI4Bekv,!~~60_35.J

 

Om det ikke hjelper så ta en diagnose på bilen

Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hk
Prosjekt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Har noe av det samme problemet på min A4 1,9 TDI Quatro 1997 også.

Mister trykket som oftest på 3 gir på rundt 3000 rpm og bilen går som en dass... helt til jeg skrur av tenninga og triller bilen i gang igjen!

Rengjort EGR ventil og manifold.

Rengjort LMM og sjekket att den funker.

Ingen bedring har skjedd etter dette, frem til jeg bytta alle vakuum slangene, da virket det som det ble bedre.

Turboen kutter fortsatt,men nå mere på 4 og 5 gir rundt 3000 rpm.

 

Har ikke kommet så langt enda,men tenkte jeg ville prøve en kompis sin N75 ventil å sjekke om problemet er der da også.

 

Noen tips til hva ellers jeg burde sjekket?

Graver høl i huet pga dette problemet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har noe av det samme problemet på min A4 1,9 TDI Quatro 1997 også.

Mister trykket som oftest på 3 gir på rundt 3000 rpm og bilen går som en dass... helt til jeg skrur av tenninga og triller bilen i gang igjen!

Rengjort EGR ventil og manifold.

Rengjort LMM og sjekket att den funker.

Ingen bedring har skjedd etter dette, frem til jeg bytta alle vakuum slangene, da virket det som det ble bedre.

Turboen kutter fortsatt,men nå mere på 4 og 5 gir rundt 3000 rpm.

 

Har ikke kommet så langt enda,men tenkte jeg ville prøve en kompis sin N75 ventil å sjekke om problemet er der da også.

 

Noen tips til hva ellers jeg burde sjekket?

Graver høl i huet pga dette problemet!

 

dieselfilteret da?

Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hk
Prosjekt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår