Gå til innhold

Passat 2006 parkbrems motor

Ranger emnet


saftus

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg har fått feilmelding på parkbrems-motor og mistenker da sprekk i motor og tenker bytte av kun av selve motoren.

Er det noen som vet om billige parkbrems-motorer til passat 2006 mod. Jeg har blitt fortalt at det er 3C0998281B som passer i denne modellen.

 

Noen som vet om det er noen i Bodø-området som skifter slike til OK pris?

 

Mvh

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må brukes diagnoseutstyr for å justere opp etter at motoren er byttet, så du må nok oppsøke et verksted med slikt tilgjengelig. 

Dette utstyret må også ha riktige oppdateringer for din bilmodell. Her nytter det ikke med "universaloppsett".

Det betyr stort sett at det kun er proffe/autoriserte verksteder som kan ta slikt. (Ikke nødvendigvis merkeverksted.)

Selve skrujobben er grei. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, den duger nok ikke. 
Man må ha et system der man bruker PC og får opp et eget program for nettopp den bilmodellen det gjelder. 
Etter montering av ny del må man gå inn i en spesiell justeringsprosedyre for bilen, og følge instruksjonene programmet gir.
Det er ikke bare originalforhandlerne som har slikt. F.eks. har Bosch ESItronic slike prosedyrer. Det har nok andre også, uten at jeg har oversikt over det her. 

Biltema har mye bra, men akkurat her kan de nok ikke hjelpe.
Vil tro at et Mekonomen eller Verkstedpartner -verksted kan hjelpe, og det finnes en del andre mindre verksteder som har ganske så profft utstyr også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, den duger nok ikke. 

Man må ha et system der man bruker PC og får opp et eget program for nettopp den bilmodellen det gjelder. 

 

Jeg betviler ikke det du sier, da jeg ikke har prøvd Biltema sin. Men har du noen begrunnelse?

Hvorfor selger da Autel en hel bråta med håndholt diagnose utstyr, og hvor noen er spesial lagd for nettopp dette?

 

http://www.bildiagnosebutikken.no/maxiservice-ebs301-parkbremsverktoy.html

Bilforumet.no
Super Moderator
 

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å tilbakestille systemer som er spesielle for enkelte typer trenger man et system som er oppdatert for den/de modellene.
Proff-systemer kommer med oppdateringsavtaler som sørger for at man får dette. (Svindyrt!)
Det er selvfølgelig mulig at noen leverandører, som Autel har fått med seg eller hacket noen av disse prosedyrene,
men generelt har ikke billigmerker dette.
De proffe testerne får sine data direkte fra bil- eller utstyrsleverandøren, og forplikter seg til å oppdatere sine systemer
gjennom vedlikeholds- oppdateringsavtalene.
Billigleverandørene kommer i beste fall haltende etter, siden de ikke har tilgang på dataene fra utstyrs-/bilprodusentene.
De har som regel heller ikke noen mulighet for oppdatering etter at man har kjøpt testeren.

Det er riktignok et påbud i EU/EØS om at man skal kunne diagnostisere biler gjennom ODB-kontakten, og nullstille en del
feilkoder og varsler, men det omfatter ikke merkespesifikke systemer.

Om noen av billigleverandørene skulle komme bedre på banen ville det jo være storveis, da hadde de presset prisene på
proff-utstyr, og det trengs virkelig! Hittil har jeg dessverre til gode å se at de har greid det.
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår