Gå til innhold

Trenger tips om oppgradering av hjuloppheng og hestekrefter på golf mk2 1.8 8v. :D

Ranger emnet


volk(swag)en

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen !

 

Lurte på om noen har tips til oppgradering av hester og hjuloppheng på vw golf 2. 

litt info om bilen er at den har 1.8 l 8v motor og bilen har gått 120000 ca så relativt lite for en 1987. jeg er rimelig ny med bil så jeg trenger all den hjelp jeg kan få. 

skriver sikkert veldig rotete men dere får prøve å forstå. 

 

jeg har lyst på hjelp til:

-Felger (old school felger, maks 16" 4x100 selvfølgelig og bør passe uten gti hjulbuer.)

-Motor eller oppgradering av motor. lurer på letteste å få godkjent med mest hester ut av minst arbeid. da dette eventuelt er turbo, nymotor eller naturlig aspirert motor oppgraderinger.

-styling tips. alt fra fanger til små detaljer som henge wonderbaum i tauekroken. er litt oldschool og jdm inspirert i tankegangen men det er jeg vel ikke alene om? 

- om noen har deler de vil selge gi bort nært møre og romsdalen så er jeg veldig interessert. 

 

jeg er rimelig ny til forumer og klubber. så jeg tenkte jeg kunne introdusere meg selv. kanskje jeg burde tatt det i begynnelsen men det får bare vær.  

jeg heter patrick og er 19 år gammel fra ålesund og er interessert i bil. dette er min første bil og jeg betalte 5000 kr for den så jeg synes det var et rimelig kjøp. jeg har aldri vært en fan av golf, men i etterkant har jeg blitt helt forelsket i utsende og muligheter for motor valg, jeg som mange andre på min alder har lyst å kjøre en bil med høy vekt/hestekrefter ratio på veien og jeg trenger all den støtten jeg kan få. jeg er klar over at om motor blir oppgradert bør hjuloppheng, bremser og driverk oppgraderes samt bør førerns egenskaper oppgraderes. så jeg begynner i det små. om bilder ønskes kan de være tilgjengelig. Egentlig har jeg ikke mye mer å si så, takk på forhånd :D

 

golfwang out!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det å gjøre noe med motoren blir fort dyrt, veldig dyrt. Det koster fort mer enn hva det smaker. 

 

Så hold motoren clean og enkel. Få tak i et godt senkesett og old school felger. Sleng på noen powerflex foringer så blir bilen tett og fin. 

 

Av styling ville jeg holdt bilen clean. Ikke satt på noe. Kun byttet frontlykter, og evt baklyktene. Ikke sett på noe BMW lykter (lys ringer), men bruk helt stock look lykter. Kanskje litt sota. Emblemfri grill kanskje? Litt oppbrukt, men ser jo bra ut. Og en leppe nederst på frontfangeren om du ikke har det smile.gif

 

volkswagen-golf-2-06.jpg

Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hk
Prosjekt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har flere bilder men dette blir gjort på telefonen min å det er rimelig slitsomt. Bilen har skade på høyre front dør og en liten bak på bagasje luken ca. Ellers er det bare små bulker og mindre rust med tanke på at bilen har hatt en eier og når han døde arvet sønnen den som nå er lege og har latt denne golfen stå inne i garasjen siden han kjører en splitter ny 530 f10. Så han ville gi den til noen han visste ville ta vare på den. Fordi den hadde en sentimental verdi for han. Håper dere liker den :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår