Gå til innhold

Piffe opp en B230F

Ranger emnet


Netbird

Anbefalte innlegg

Jeg har en 945 GL 1993 med en noe slakk B230F, 116 hk med manuell 5-trinns gir. Er det noe elektronisk som enkelt kan gjøres for å piffe den litt opp? Etter det jeg forstår har denne motoren Bosch Jetronic LH 2.2/LH 2.4 innsprøytningsystem. Jeg har ikke tenkt gå i gang med turbo-installasjon.

Har også litt for stor motstand for å sette den i 1. og 2. gir. Er dette kostbart å få fikset?

Hvordan finner jeg ut hvilken girkasse som står i bilen (M90 osv.)?

 

post-148552-0-52697400-1394737408_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe usikker, men hvor er reversen din og hvordan er ryggesperra?
M45, M46 og M47 har reversen til venstre for 1. gir, og løfte-ryggesperre(kun sistnevnte du kan ha antar jeg), M90 har vel reversen til Høyre vor 4. gir om eg husker rett.
Er ganske usikker så noen får rette meg om jeg har feil.


Ang trimming er det vel fint lite elektronisk som vil gi noe som er verdt bryet. Men du kan jo se litt på hva som er annerledes på de med 136 hk(om jeg husker rett), En trimkam og høvling av topp gjør nok underverker, uten at det koster ekstremt.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet at timosmotor.se selger chip til både tending og bensin hjernene på lh.2.4, kommer forbruket tilnog gå ned med ca 10% på vanlig kjøring, koster ca 2000 for begge. Men er ikke noe vits hvis man ikke bytter kam og eventuelt plane som han over sier. K kam får man for 1000 hos bilcrosshopen.no.sikker på at det er nok olje på kassa?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår