Gå til innhold

Bytte hallgiver / justere tenning

Ranger emnet


salami

Anbefalte innlegg

Nei, bilen har vært sånn siden jeg kjøpte den i Januar. 

 

Verkstedet fikk lest ut feilkode på hallgiver. De vil helst bytte hallgiver men jeg ville at de skulle ta en justering isteden. Det har de gjort. De sa de fikk slettet feilkoden etter justering. Men denne kom da sikkert tilbake igjen siden bilen ikke er blitt frisk.

 

Nå har jeg bestillt diagnoseverktøy slik at jeg kan prøve å lese ut feilkoder selv og eventuellt å justere tenningen. Sier ifra hvordan det går :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

En liten oppdatering her.

 

Tenningen er justert. Det hjalp ikke.

I går ble hallgiveren byttet. Det hjalp heller ikke.

Nå vet jeg ikke mine arme råd frown.gif

 

Noen forslag til videre feilsøking?

 

Ok, men justerte du da tenningen med VCDS slik som jeg skrev før i denne tråden?

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også sjekket ledningene til hallgiveren og de er OK.

 

Det bilverkstedet jeg har brukt er ikke merkeverksted til VW.

Kan det være at de ikke justerer tenningen etter VAG-COM og dermed blir det feil?

Mest sannsynlig, JA.

Står du helt fast så gi Møller en sjanse ;)

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Lenge siden sist :P

 

Ja, jeg bor i porsgrunnområdet ;)

 

Nå har jeg hatt bilen på VW merkeverksted og de fant ut at de måtte justerte tenningen og gjorde det etter sine prosedyrer og dermed ble alt ble i skjønneste orden :) :) :) Byttet også et batteri da det uheldigvis tok kvelden rett før hælja. 

 

Så nå er det bare å gi et råd til uheldige bilførere med problemer på sin motorvogn: VELG MERKEVERKSTED ;) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår