Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei bilforumet! 
Det har seg slik at jeg er kommet i en situasjon der jeg er helt avhengig av bil for å komme meg til og fra jobb, men har et svært begrenset budsjett inntil jeg er ferdigutdannet til sommeren. Har ofte tenkt at det å ha bil er en forpliktelse, og ofte koster mer enn det smaker.

Har p.d.d. kun hatt bilsertifikatet i 1år og 8 måneder. Elsker å kjøre bil, og er over middels god bak rattet (det sier dem alle, sant?). Har aldri hatt et eneste uhell, og har hatt fritt leide mtp. mine foreldre sine biler og bil i jobb.

Jeg ser for meg å kjøpe en bil i prisklassen 0 - 50 000, men er foreløpig litt avhengig av å få innvilget lån hvis jeg skal kunne gå noe utover 10 000 (øker ca. 5000 per måned). Skulle gjerne ha kjøpt en fantastisk bmw eller audi som førstebil, men vil i første omgang ha noe mindre kostbart, med lavere driftskostnader og større nytte. 

Ser for meg biler som Citröen Berlingo, Peugeot Partner, Ford Connect osv. men kunne gjerne ha tenkt meg å kjøpe noe som skiller seg mere ut også. Har derfor mer eller mindre romstert internettet (les: finn.no) for veteranbiler som Mini Cooper, BMW 3-serier osv, for å se om jeg finner noe som tikker og går, iallefall frem til sommeren. Hvis det skulle bli aktuellt å kjøpe et restaureringsprosjekt, må deler være lett tilgjengelige til lav pris (noe Mini ikke har).

Et minstekrav er at bilen består Naf Test og har gjennomgått alle servicer. Videre skulle jeg ønske meg en bil som har gått under 150 000km (noe som kan virke umulig for mange biler).

Jeg tenkte at det kanskje fantes et bilforum der ute som kunne hjelpe meg.
Kjære bilforumet.no, er det dere som kan bistå meg i kjøpet av min første bil? 

Mvh
oscar.tafjord

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det mest fornuftige er å kjøpe en kjedelig bil i god stand. Så ny som mulig, så lav km.stand som mulig og i god stand. Fersk eu-godkjenning er også et must. 

 

Styr unna "premium"-merker som Mercedes, BMW, Audi og lignende. Styr unna stasjonsvogn(det trekker opp prisen), sedan eller kombicoupe gir ofte mest for pengene. 

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår