Gå til innhold

Ford Mondeo Titanium 2008 problemer!!


volvosjuførti

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Møtte problemer på vei heim frå arbeid idag. Kjørte i 80-85 på hovedvegen, og so kom plutselig " transmisson service, warning" på, og mister med eingang motorkraft og det lukter svidd. Før eg får bremset ned å stoppet på busslomme, so kjem "engine fault" opp. Kjører bilen så den siste km heim, får då kun kjørt i maks 60 km/t, og får ikkje gire (automatkasse) verken i tiptronic eller av seg sjøl. virker som den er låst i eit gir.

 

Når eg starter den igjen etter ein time den har stått i ro, so er alle feilkodene vekke, og bilen fungere heilt fint på ein testtur på 10 min.  

 

Snakket med Kverneland bil, de har egentlig ikkje peiling, og vil ha den inn på diagnose, men sei samtidig at dei mest sannsynlig ikkje finn noko feil siden varslene er vekke.

 

Er det nokon som har peiling? Kvir meg litt for å kjøre den no... 

 

Håper på raskt svar smile.gif

 

 

No: 2007 Volvo c30 Momentum Sport 1,6

Peugeot= 1998 Partner 1,9.

Før:

Opel= 1996 Vectra B 1,7 TD - 1994 Astra F 1,8

Volvo= 2004 V40 Limited Edition 1,8 - 740GL 2,3 1987.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres ut som girkassen går i safe mode da får du kun ett gir og revers eg fikset ein bil med dette men da var den i safe mode konstant og dette var ein sikring som var røket.

Hva som forårsaker det hos deg vett eg ikke du må ta diagnose feilkodene lagrer seg ofte men ikke altid men verkstedet kan prøve og fremprovosere feilen og ha med diagnoseapparat, det gjør vi men dette kan koste penger spesielt om det tar tid før feilen kommer.

Prøv og kjør bilen om feilen kommer stopper du på ein busslomme og stopper motoren tar ut nøkkele og starter på ny da vett du iallefall om det var eingangstilfelle eller om det er noe som kommer og går.

Peugot 407SW

Alfa Romeo 156 Selespeed(Til salg)

VW Golf IV(solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar! Har vert ute med den igjen, får ikkje framprovosert feilen idag iallefall. Men kjem nok igjen... Kom gjerne med fleire tips, skal sjå over sikringene i morgo i dagslys :)

No: 2007 Volvo c30 Momentum Sport 1,6

Peugeot= 1998 Partner 1,9.

Før:

Opel= 1996 Vectra B 1,7 TD - 1994 Astra F 1,8

Volvo= 2004 V40 Limited Edition 1,8 - 740GL 2,3 1987.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som regel kan feil som har forårsaket nødmodus leses ut selv om feilen ikke er tilstedet, da dette er feil som logges i styreenheten.
Nødmodus på girkasse kan være så mangt, diagnose er eneste utvei for å få et innblikk i hva feilen omfatter.

Bilforumet.no
Super Moderator
 

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde det

 

Takk for svar! Har vert ute med den igjen, får ikkje framprovosert feilen idag iallefall. Men kjem nok igjen... Kom gjerne med fleire tips, skal sjå over sikringene i morgo i dagslys smile.gif

Hadde det vært sikringen hadde bilen vært i nødmodus heile veien, diagnose er nok det beste alternativ :)

Peugot 407SW

Alfa Romeo 156 Selespeed(Til salg)

VW Golf IV(solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår