Gå til innhold

Min golf Mk3 Variant

Ranger emnet


aaensv

Anbefalte innlegg

Hei, tenkte litt om å men, så ble det en liten tråd om bilen min, kjøpte den i sommeren 2013 av min kjære onkel som har eid den hele dens livstid da han egentlig hadde kjøpt den som en gave da dattera hans ble født, men så ombestemte han seg og han solgte den til meg istedet. kan si litt generelt om bilen, er en 1.6 GL med 101 eller 106 hk, den gode 1.6 motoren. den har rulla rundt 230 til 240. ble eu godkjent i november 2013 samtidig som jeg fyllte 18 år, men jeg bor borte nå så får ikke tatt så mye bilder av bilen og får heller ikke skrudd så mye, men drar hjem på fredag denne uken og da skal jeg prøve og få knipset noen bilder av gullet mitt. har montert en 2-din spiller, er nødt til og sparkle litt rundt den osv da jeg kappet oppe i luftehullene over originalfestet til spilleren, så har jeg enda ikke fått fikset med sparkel men nå har jeg vert på biltema i finnsnes og kjøpt sparkel så da blir det fiksing av det når jeg kommer hjem. har kjøpt Pioneer 6,5" frontsett som er montert, og byttet ut mtx frontsettet som var montert der over til bakdørene (siden det ikke var noen høytalere der :o ). subben bak er en rockford fosgate p3d2-12 og en knøttliten jbl forsterker, forsterkeren skal byttes med en gang jeg kommer hjem da jeg tar en større Soundmagus sc800.1 forsterker med meg. har fått kjøpt skinnpose til girspaka og brekket, og jeg har fått tak i armlene som skal monteres på midtkonsollen. planene for denne bilen er:
- kjøpe supersport justerbart senkesett og slippe den helt ned på bakken
- skaffe leppe fra vr6
- Borbet A 16x9 dersom jeg finner dette til en rimelig pris
- sparkle rundt spilleren så dette blir helt cleant
- bygge hattehylle med plass til 2 6x9 pioneer og en forsterker
- skaffe nytt Gladen frontsett og gladen 15" som jeg skal ha bak i bilen
- gjøre bilen så clean og stanca som mulig
- eventuelt skaffe ny spiller

 

skal legge ut bilder når jeg kommer hjem!

  Aaen 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja har vært innom tråden din støtt og stadig, men har ikke vært noe oppdateringer i det siste :o har en kompis som kjøpte en gladen sqx 15 og en heftig forsterker, lyden i den var helt fantastisk, subben slo godt både på dype og høye frekvenser. derfor har jeg tenkt på å bytte ut det elementet jeg har bak i min til et sånt, men blir nok ikke før til sommmeren, da kommer demping av dører, bagasjerom og kanskje gulv og. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilstereo er en sommer aktivitet smile.gif Derfor jeg ikke har gjort så mye smile.gif

Eneste jeg har gjort er å planlegge litt, men får se hva som skjer. Er også veldig fornøyd med anlegget nå, så blir nesten bare dumt å forandre på noe nå

 

Det som står på planen er nytt design bak, litt lyst på et kraftigere Gladen element, ha egen forsterker til bassen + kjøpe 2 enkle Gladen SQX 165 mellontone elementer til. Har lyst montere 2 mellomtoner i hver frontdør. Vil ha mer lyd i mellomtone delen 

Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hk
Prosjekt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

åhh, jeg skjønner, gleder meg egentlig allerede til updates på tråden din, blir fint når både feriepenger og skattepengene kommer til sommeren, da blir det justerbart senkesett og mest sannsynlig nye felger her, men er usikker på hvordan felger jeg skal gå for, har lyst på noen med litt "eldre" utseende som blir mere tidsriktig til bilen :) 
hadde sett sykt bra ut hvis du hadde fått til et godt design til frontdørene med doble mellomtoner! lykke til med designingen ihvertfall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nice :D så ut som det ble fin passform med de dekslene, er jo og mye lettere og gjøre det slikt, har lyst å prøve å bygge det meste på bilen selv, da jeg har lyst å lære meg det meste. onkelen og stefaren min byttet bremser og luftet før eu kontrollen som en bursdagsgave til meg så, hadde egentlig lyst på litt bedre bremser enn originalt (ikke det at jeg trenger det med tanke på motoreffekten...) men men. 
senkefjærer er vell nesten høyest på lista! og så blir jeg å kjøre inn til russland og få alle rutene utenat hovedruta sota, vi gjorde det med en mercedes eklasse 06 modell, da tok de 1500 kroner så er ikke mye dyrt, pluss at de legger proff film og det er garanti :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Settet var mykt. Mykere enn de originale. Bilen subbet. Men etter jeg tok det av og sendte det til sjekk så fant de ut at demperen var punktert. Så fikk jo nytt sett, men det solgte jeg.

 

Justerbart med stivhet koster ikke så mye da:
http://www.partsandretards.no/senkesett/justerbare-senkesett/vw/golf-3-vento/vmaxx-xxtreme 

Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hk
Prosjekt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

får ikke lyd fra den nye forsterkeren... har strøm og alt, den står å går, men får ikke lyd, har prøvd å koble høytaler på forskjellige utganger. på den andre forsterkeren har jeg fint lyd når jeg har koblet likens og med samme rca, strøm, jord og styrestrøm, men det stod noe om at eneste måten man kunne stille på den forsterkeren var dersom man kjøpte soundmagus dp-01, men er vell litt rart at man skal trenge den for å få avspilt lyd? 
noen som har noe svar? 
er en soundmagus sc800.1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår