Gå til innhold

Rengjøringsolja til Biltema, erfaringer?

Ranger emnet


TKarlsen

Anbefalte innlegg

Noen her på forumet som har prøvd motor rengjøringsolja til biltema? Og har noe å si om den smile.gif

 

 

http://www.biltema.no/no/Bilpleie/Olje-og-Smoremiddel/Mineral/Rengjoringsolje-3642/

 

For innvendig motorrengjøring. Løser opp gamle avleiringer og smuss. Effektiv mot såkalt oil sludge. Spesielt velegnet for å fjerne belegg som kan dannes i f.eks. ventilløfter eller oljekanaler. Kan brukes på f.eks. gamle motorer som har gått lenge uten oljeskift. Brukes ved oljeskift og gir en ren og frisk motor. Kan brukes på både bensin- og dieselmotorer. Også egnet for rensing av hydraulikkoljesystem.

Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hk
Prosjekt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke kjennskap til den men har brukt STP og Pro Tec sine produkter. Om de fungerer tør jeg ikke påstå noe om, men gjør det hvertfall ikke verre ;)

Biltema sin er billigere for 2.5 liter enn de småboksene til de som er nevnt over, som er på ca 2-3 dl. De skal tilsttes gammel olje før oljeskift, er det en annen fremgangsmåte for Biltema sin siden det er så store kanner?

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om jeg husker riktig så står det at gammel olje skal tappes ut. Så skal man fylle opp motoren med rengjøringsolja, på samme måte som vanlig olje skift. Så skal man la bilen stå å gå på tomgang i 10min før man skal tappe ut den rengjøringsolja, også inn med ny motorolje. 

Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hk
Prosjekt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den i linken er kun for drivstoffsystemet, jeg tenker på den som er ment for å helle i oljen før oljeskift. Begge to hjelper nok - på hver sin måte smile.gif

 

Her er den jeg tenker på, http://www.stp.eu/uk/products/item/id/52/engine-flush Finner den ikke på Jula sin nettside men har sett den i butikkene.

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår