Gå til innhold

Trenger kjøpsråd Volvo V70 eller Hyundai i40

Ranger emnet


coretex

Anbefalte innlegg

Beklager, jeg tenker slike tråder som dette ikke er noe populært, men håpte at jeg kunne få et par kvalifiserte tips fordi jeg er aldeles i villrede på hva jeg skal velge. Min familie trenger sårt en stor familiebil snarest fordi den gamle har blitt vraket pga en veldig dyr del som må skiftes.

 

Volvo V70 Kinetic (2011) 60.000km (5 års garanti fra 2011)

vs
Hyundai i40 1.7CRDi CLASSIC (2012) 50.000km (7 års garanti fra 2012)

 

Prisen er ca den samme, men i40 ligger ca 20 000 under.

 

Sånn i utgangspunktet etter å ha kjørt begge en kort tur så kan jeg ikke si at jeg har merket noe for eller i mot.

 

i40 har ryggesensor, noe V70'en vi testet ikke hadde.

V70 har dieselvarmer, noe i40 ikke har.

 

Ellers følte jeg egentlig at det var ganske likt... Trenger litt tips! Valget tas 21.februar muligens.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du skal ha bilen i mange år, hadde jeg valgt volvo, For meg er Hyundai mest "en manns bil" ( du kjøper den for og kjøre den i noen år og kaste den)

Volvoen vil mest sannsynligvis holde seg bedre i pris. Jeg jobber på bilverksted og har en del volvo kunder og noen hyundai kunder. Hyundaien er grei når den er ny, men om 5 - 10 år er det sansyneligvis  ikke mye bil igjen. Men jeg er Toyota eier og forguder Toyota. Av det vi har på verkstedet, er det toyota det er minst tull med (har 2006 mod avensis stv og er super fornøyd).

 

OBS: Hvis du velger diesel motor så husk at mye problemer med diesel motor dukker opp pga småkjøring 

 

Dieselbil = langkjøring 

Bensin =småkjøring/langturer.

 

Vi har byttet mange turboer, egr ventiler og innsug pga igjen soting som kommer av korte turer og bare "lusekjøring"

 

Lykke til med bilkjøp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

såvidt jeg har hørt så er ikke avensis helt det den var rundt 2005-2006. den bygges nå med en god del deler fra EU pga EU-krav. og da har jeg forstått at mange har sluttet å ha så stor tiltro til den. dere får ta det med en klype salt siden jeg ikke har verifisert dette, men kanskje noen kan kommentere. jeg kjøpte v70.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår