Gå til innhold

en ny kia som ikke er kommet til norge.

Ranger emnet


bamse1962

Anbefalte innlegg

bilen blei lanset fra kia i 2005 og tyskland,danmark,sverige og rusland har den men ikke norge.

jeg har den også men ikke i norge. jeg skriver om bilen med 3 navn i korea er navnet kia bongo3 4x4 double cab.

i resten av asia uten om Indonesia er navnet kia k 2700 4x4 double cab og  i indunesia er navnet kia Big-Up og Kia Travello.

bilen bruker samme motor som kia carnival og andre kia modeller i norge.

så til mitt spørsmål.

hvorfor er ikke denne bilen tatt inn til norge?

i philippines er prisen på bilen nkr 125,500,- for en kia k 2700 4x4 double cab.

og da biligere for andre utgaver av kia k 2700.

post-108811-0-00886200-1392815855_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette spm. må du rette til Kia Norge, det er de som bestemmer hvilke modeller de vil ta inn.
Å for å være ærlig skjønner jeg godt hvorfor de ikke tar den inn, tror den ville blitt en fiasko i Norge :)

Bilforumet.no
Super Moderator
 

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fremdeles ikke imponert, å jeg må få si at den er en av de mindre pene bilene jeg har sett de siste 10 åra.
Eneste direkte konkurrenten i Norge er Toyota Dyna, og den er heller ikke veldig populær.
All info jeg finner på nettet viser til 3 motorer, 68hk, 90hk(?) og 130hk.
Salgsprisen ville havnet på rundt 250'000kr hvis jeg har funnet de rette tall å regne ut avgifter med. (Reg. som varebil)
Da er det bare 50'000kr opp til de billigste ordentlige pick-up'ene med 3000-3500kg hengervekt og 1000kg + i nyttelast og 150hk+

Finner også ekstremt lite spesifikasjoner, kanskje du kan finne de?
 

Igjen, tror ikke denne ville blitt noen suksess i Norge. 

 

Bilforumet.no
Super Moderator
 

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fjerde generasjon (2004-dd)
220px-Kia_K2500_L50_TCI.JPG
magnify-clip.png
Kia Bongo K2500

Den fjerde generasjon ble kjent som Kia Bongo III og modellen ble facelifted igjen. Motorer ble modernisert (nå med en common rail-alternativet) og gradvis ble mer miljøvennlig .

På grunn av strammere utslipp regler 1,2-tonn og 1,4 tonn tunge avviklet i november 2006, og da på grunn av lav markedsføring, Coachvan, van, og lastebiler unntatt ett-tonns og 1,3-tonns alle avsluttet produksjonen i 31 desember 2007. The Bongo III gikk på hiatus mellom oktober 2011 og januar 2012, på grunn av strammere utslippsreglene, men gjenoppstod med en Euro V-kompatibel motor.

En coachvan versjon av Bongo III er fortsatt i produksjon i Indonesia, der det er solgt som Kia Travello.

Navn

I noen markeder, inkludert Europa, Australia og Sør-Amerika, er det Bongo stemplet som Kia K-serien som: K2400 / K2700, men også som "Kia Frontier".

Høyre hånd stasjonen modeller er produsert i Indonesia (lokalt markedsført som Big-Up), mens venstre driv modellene ble produsert i Ecuador 2001-2004. [2]

I Taiwan er Bongo kjent som Kia Kaon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den siden har jeg sett, og det står at den leveres med 80hk, 85hk og 130hk ikke 140hk og 185hk som du skriver lenger opp.
Det står ingenting om egenvekt, nyttelast, hengervekt eller akselvekt, det er denne infoen jeg er ute etter.

Bilforumet.no
Super Moderator
 

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår