Gå til innhold

Bløtt på gulv...

Ranger emnet


durannorway

Anbefalte innlegg

Hei.

Ble litt overrasket idag, da en arbeidskollega hadde samme problemet med sin bil som jeg har.

Han har en 2001 mod passat stasjonsvogn og jeg har en 2005 mod passat stasjonsvogn.

 

Gulvet på min passasjer side foran er konstant bløtt. Min arbeidskollega har det samme problemet bak på passasjer siden.

Noen som vet hva som kan forårsake dette? (og, nei, det er ikke rust hull)

 

Er dette et kjent problem med disse modellene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, lite søk på forumet så finner du mye info. 

 

F.eks pluggen under batteriet kan være tett. Sjekk om batteriet svømmer. Er det mye vann i det rommet så er nok pluggen under batteriet tett. Fjern batteriet, fjern pluggen også er det problemet løst. Er det mye vann der, og du kjører vil du få alt inn i kupe filteret, og videre inn i bilen. Fikset den feilen på en passat i fjor sommer

Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hk
Prosjekt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I tilegg til det TKarlsen sier kan jeg legge til at om pakningen under pollenfilterholderen er defekt vil det lekke, er dreneringa til AC'en tett lekker det inni bilen bak hanskerommet, og er pakninga til vindusheverplata i en av dørene defekt, evt vindusheverplata skada lekker det inn der også..

 

Pakning under elboksen på venstre sia i vannkassa også, men er det ikke vått på førersia kan du se bortifra den.

1996mod Mercedes Benz E200 Classic.
1984mod Suzuki RG250.

2005mod Yamaha MT01.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for gode tips begge to!.

Vil tro det har en sammenheng med noe av det dere skriver.

Sjekker til helgen, og kommer tilbake om det var det som var løsningen

 

Tar med et spørsmål til, når jeg nå har fått registrert meg som bruker.

 

Noen som vet hva som styrer lyset i kupeen?

Det kommer og går litt når jeg åpner døra. Noen ganger lyser det, og andre ganger ikke.

Sitter jo ikke noe bryter i døra, så hva styrer lyset? Håndtaket?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har vi fått sjekket litt, og håper dette løser problemet. Skal få sjekket iløpet av uken, når bilen har blitt tørr igjen. Batteriet var helt ok. Der var det helt tørt. Er 99 % sikker på at jeg har løst problemet ved pollenfilteret......

Var som dere sa. Kliss bløtt ved pollenfilter og pakninger. Der har det rent vann rett inn. Mye møkk rundt. Fikk byttet pollenfilter og skrudd av hele plata som den sitter på. Smørt på godt med silikon rundt pakningene, så får vi håpe det blir tett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår