Gå til innhold

Linselykter til Opel Vectra B 2001

Ranger emnet


HeadZone

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Jeg har i dag DEPO Angel Eyes lykter fra Parts And Retards. Syns disse lyser ganske dårlig. Har hørt at linser skal lyse bedre enn vanlig lykter men hos meg er det omvendt. Har i tillegg montert xenon men er fortsatt ikke bedre enn vanlig lykter... Selv med halogen:o

 

Noen som kan anbefale noen lykter??:)

 

På forhånd takk:)

Opel Vectra 2001 Modell

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp originale smile.gif

 

Grunnen til at du opplever dårlig lys kan være dårlig optikk i linsa på lykta. Dette er en kjent feil på de billige lyktene. Har samme "problem" på bilen til faren min. 

 

Du kan heller ikke sammenligne xenon lykter med xenon pærer mot halogen lykter med ettermontert xenon kit 1-winking.gif

Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hk
Prosjekt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde samme problemet på omegan jeg hadde før. Veldig dårlige nærlys med depo lykter. 

 

Om du søker litt på ebay så finner du lykter fra Valeo noe som er av mye bedre kvalitet. 

Nå vet ikke jeg om du har lykt med løst blinklys eller om hele greia er i ett:

http://www.ebay.com/itm/VALEO-Scheinwerfer-H7-H7-Links-OPEL-VECTRA-B-CC-38-Schragheck-95-03-/400660728116?pt=DE_Autoteile&hash=item5d493d8934

Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Jeg syns ikke det er noe problem ¨å møte min egen bil:) Lysene er stilt riktig og kutter akkurat så man ikke blir blendet. Blir jo noe annet over en bakketopp selvfølgelig, men dette er likt hos biler med orginal xenon.

Problemet er fortsatt at jeg syns det lyser dårlig i forhold til orginalt. Får det liksom ikke slik jeg vil.

Vil ha 6000K som lyser som de 4300K jeg har nå:P

 

Men er det vanlig at 4300K har litt grønnskjær?

Opel Vectra 2001 Modell

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv å kjøp sett fra norsk butikk, f.eks xtremecar selger veldig gode xenok kit. 

 

At du har grønnskjer i lyset sier litt om kvaliteten på settet. 4300K skal være mer gult/halogen farge, 6000K skal være hvit med en smule blåskjær. Hjelper ikke det er det dårlige lykter du har kjøpt deg. Og jeg vet GODT hvordan det er, har ettermonterte lykter på bilen min selv. Lyser helt elendig. Så jeg skal gå tilbake til originale, bare jeg finner et brukt sett

Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hk
Prosjekt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har prøvd et sett fra bilbelysning. Det var det første jeg kjøpte. Ikke noe forskjell, bare billigere fra ebay. Lyktene er kjøpt hos Parts and Retards:) HAr bestilt 5000K nå. Skal prøve de. De skal jo lyse litt bedre enn 6000K, men litt dårligere enn 4300K.

Opel Vectra 2001 Modell

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har satt inn 4300K 55W i nær og fjern nåsmile.gif

Advarsel: Møter jeg deg på veien får du 6 ettermonterte 1000m med xenon i tryne...

 

Siden du syns 55w xenon lyser dårlig burde du tatt hintet for ganske lenge siden om at det er lyktene dine som er problemet.

Som det blir nevt flere steder her, bytt ut frontlyktene dine, det vil gjøre underverker. :)

Bilforumet.no
Super Moderator
 

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår