Gå til innhold

Hjelp til kopling av alarm

Ranger emnet


_John_

Anbefalte innlegg

Hei, legger ved noen bilder. Har koblet til alarm i bilen. Alt fungerer som det skal, men ingen sirene. Så feilen må være der en plass. "Panser-flippen" har to ledninger koblet til seg, den ene skal vel kobles til jord, men hvor skal den andre? Sirenen/ høytaleren har en tykk ledning og en tynn ledning som er grå å svart. I den tykke ledningen er det tre ledninger som stikker ut en blå, rød og svart. Håper på noen tips:)post-111354-0-19799900-1392581433_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På defa alarm skal den andre ledningen av panser åpneren til en av stikkene i den lange tynne kontakta. Der du har ledninger til blinklys,tenning, dørbryter og alt det der. Det skal også ledningene fra sirenen, den lille skal nok til jord bare. Er det en eldre alarm? Monterte mye defa før på jobb, men de nyeste jeg var borti var det bare to ledninger som gikk fra sirenen.

1999 Mercedes W210 430 TE V8

1995 Mercedes W140 600 SEL V12- Konebilen

1973 Mercedes 450 SEL 6.9 V12

http://www.MBentusiastklubb.no

Lastebilmekaniker Bertel O. Steen Buskerud

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er koblingsskjema om du skriver hvilken model dette er så kan eg se om eg finner akkurat den som hører til din.

Link:http://www.defa.com/file/093276f95c4/400-800-TekniskH%C3%83%C2%A5ndbok-Norsk.pdf

På boksen til alarmen pleier det og stå hvilken model du har, den eg har linket til er 400 og 800 serien

Peugot 407SW

Alfa Romeo 156 Selespeed(Til salg)

VW Golf IV(solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår