Gå til innhold

Kjøp av Amarok 2015 - utstyr.

Ranger emnet


Ice_blue

Anbefalte innlegg

Skal kjøpe en ny Amarok, men av prinsipp ønsker jeg en bil med integrert DAB radio samt Xenon lys, etter det jeg forstår hos forhandlerne finnes ikke dette på 2014 modellen, derfor kjøper jeg ikke denne. Noen som vet noe om 2015 modellen, blr dette tilgjengelig på denne modellen?

 

Vurderer/vurderte også Canyon modellen, men det sies at til denne bilen får man ikke lokk over plan dersom man beholder de orginale bøylene, synes dette hørtes litt rart ut, men det stemmer kanskje? Noen erfaring? Denne modellen er jo mer for seg gjort innvendig.

 

Rune

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så vidt meg bekjent er Navara den eneste som leveres med xenon, når det kommer til pick-up'er i Norge.
Jeg vet ikke om det er planlagt noen endringer av Amarok -14 kontra -15, men tviler sterkt på at det kommer DAB og xenon lys.
Planlokk og bøyle er ikke en vanlig kombinasjon, men vet at Amarok kan leveres med det.

Bilforumet.no
Super Moderator
 

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan du godt si Opelduude, men litt merkelig at denne ikke leveres med Xenon siden flere andre av nyttekjøretøyene deres har det. Samme når det gjelder DAB, det burde jo vært standard i nye modeller siden FM nettet legges ned i 2017 (iallfall er det planen) FM radioer burde jo ikke leveres i nye biler lenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grunnen til at det ikke er xenon på bl.a Amarok og de andre pick-up'er er at de vil få utfordringer med plasseringer og funksjonalitet av nivåfølerene siden det er stor fjøringsvei på akselene.

 

Ang. DAB radio er jeg helt enig :)

Bilforumet.no
Super Moderator
 

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Xenon kommer på Amarok, men trolig ikke før nærmere høsten. DAB+ kan enkelt løses ped f.eks en Pioneer 2din enhet, ellers så kommer det nok også flere løsninger der på sikt. Nå er det vel bare Norge som har vedtatt nedleggelse av FM nettet i 2017 (som muligens blir utsatt til 2019), og for å sette ting litt i perspektiv så ble det solgt ca 63 millioner nye biler på verdensbasis i 2012, og av dem havnet ca 130.000 i Norge, så vi er nok ikke så viktige i den store sammenhengen som vi tror.

PS; det er noen løsninger på gang med tildekking av planet på Canyon også, i kombinasjon med den originale bøylen.

Proud member of: Der Volkswagen Schnellfahrers

http://dvs.skynetblogs.be

-73 1303RS

-13 Polo WRC edition

-15 Octavia RS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar Germanlook.
Nei vi i norge er ikke store, det er jeg klar over.
Nå har ikke jeg studert hva andre land kommer til å gjøre i forhold til DAB, men jeg blir langt fra overasket om det ikke blir en utsettelse av nedleggingen av FM nettet, blir nok mer overasket om de tar det ned i 2017.
Er i og for seg ikke noen hast for meg med å kjøpe ny bil, dersom mitt ønskede utstyr kan komme til høsten venter jeg gjerne til det. Spesielt interessant er det jo at det jobbes med en tildekking av planet på Canyon. Canyon er jo en "sprekere" variant enn Highline

Slik jeg ser det er det ganske mange som kjøper denne type bil og som ikke skal bruke denne som noe nyttekjøretøy, meg inkludert, derfor vil det være praktisk med tildekking av planet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slik jeg ser det er det ganske mange som kjøper denne type bil og som ikke skal bruke denne som noe nyttekjøretøy, meg inkludert, derfor vil det være praktisk med tildekking av planet.

 

Jeg selv har en pick-up som kun går privat.

Jeg valgte dette pga, stor hengervekt og nyttelast da det er en stor fordel for meg, samme gjelder med 4x4 smile.gif

 

 

Litt offtopic; Germanlook, er det du som har den kraftig ombygde 1303 med Subaru motor? :)

Bilforumet.no
Super Moderator
 

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tar inn tråden igjen :-)
Er det noen steder man kan lese om nytenkning i forhold til nye modeller, kanskje Germanlook som kan svare på dette, jeg tenker da i forhold til Amarok.
Info om kommende modeller holdes kanskje tett til brystet hos de som sitter med dette, har inntrykk av at Vag forhandlere ikke vet så mye, ellr så holder de munn. Spesielt spennende er det at det muligens kan komme noe over planet på Canyon

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir ikke så mye mer klok av hva man finner på nett, for de fleste land bestemmer selv hva som skal være standardutstyr på den enkelte modell. Norge er f.eks det eneste landet som har DAB+ som standard på de modellene Volkswagenfabrikken kan tilby det. (Dessverre gjelder det ikke Amarok og Crafter)

Hvis man avslører alt som er planlagt, eller kommer i produksjon så ender man vel opp med at mange sitter og venter på neste modell/modellendring, så derfor er det ganske vanlig å ikke nevne noe før det faktisk kan bestilles. Det hender også at fabrikkene utsetter å tilby enkelte ting av forskjellige årsaker, så derfor blir noe informasjon holdt igjen til det er klart for å sette i produksjon.

Volkswagen har de fleste endringer i uke 22 og uke 45, så ukene før dette får normalt forhandlerne informasjonen om hva som evt er nytt.

Proud member of: Der Volkswagen Schnellfahrers

http://dvs.skynetblogs.be

-73 1303RS

-13 Polo WRC edition

-15 Octavia RS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 months later...

Litt sen med å oppdatere her, men Amarok kan nå bestilles med xenonlys og et rullelokk i aluminium på Canyon modellen.

Det er også mulig å bestille en ny modell "Amarok Ultimate" som er veldig bra utstyrt som standard.

DAB+ er det dessverre ikke noe nytt rundt ennå.

Proud member of: Der Volkswagen Schnellfahrers

http://dvs.skynetblogs.be

-73 1303RS

-13 Polo WRC edition

-15 Octavia RS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Takk for oppdatering :-)
Bestilte en Highline 3. mars, ble ikke Dab, men kommer ganske sikkert til å bytte ut den som sitter der med en Pioneer AVIC-F60DAB, bytter selvsagt ikke denne selv siden det er litt mikk med ryggekamera og parkeringssensor.
Satte på det man stort sett kunne få av utstyr (som er aktuelt for den vanlige mann i gata). Bilen blir utlevert tirsdag 8. juli :-) Farge Starlight blå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår