Gå til innhold

Bytte cd-spiller/radio i 99 Lupo

Ranger emnet


havardekul

Anbefalte innlegg

Hei.

Skal bytte ut den originale cd-spilleren på broren min sin 99 Lupo med en "aftermarket" spiller, og trenger litt veiledning angående dette.

Først av alt trenger jeg å vite hva jeg trenger av utstyr:

 

1. Spilleren er jo en selvfølge, men har enda ikke bestemt meg for hvordan.

Så vi bruker denne som eksempel:

 

http://www.bilradiospes.no/m/shop/?produkt=14953&katid=2&id=

 

Kan også nevne at det skal monteres en liten aktiv sub bak i bilen.

 

2. Monteringsramme må man ha.

http://www.bilradiospes.no/m/shop/?produkt=9114&katid=265&id=

 

Denne kan brukes og spilleren passer?

 

3. ISO-adapter. Er dette noe jeg må ha, og isåfall hvilken?

 

4. Antenne adapter. Må vell ha en slik også regner jeg med.

 

Noe mer utstyr jeg trenger?

 

 

Hvordan skal jeg montere ledningsnettet, er det "plug and play" eller må jeg kutte i ledningene?

Hvordan skal antenne adapteren kobles?

 

- Takk på forhånd!

Mvh "Grønnskalle når det gjelder elektronikk"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er ikke en monteringsramme: Oppbevaringslomme 988999

Har du 1din spiller eller 2 din i bilen fra før?

Bak din gamle spiller kan det sitte ISO-adapter eller er det en orginal wvspiller da kan du måtte bytte om to ledninger eller bruke et adapter.

Hvilken antenne kontakt sitter i bilen og hvilken er det på den spilleren du kjøper?

Først ta ut din spiller å se hva som er av ting i bilen kanskje du ikke trenger å kjøpe noe ekstra.

Forresten noen spillere kommer med antenneadapter og monteringsramme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er ikke en monteringsramme: Oppbevaringslomme 988999

Har du 1din spiller eller 2 din i bilen fra før?

Bak din gamle spiller kan det sitte ISO-adapter eller er det en orginal wvspiller da kan du måtte bytte om to ledninger eller bruke et adapter.

Hvilken antenne kontakt sitter i bilen og hvilken er det på den spilleren du kjøper?

Først ta ut din spiller å se hva som er av ting i bilen kanskje du ikke trenger å kjøpe noe ekstra.

Forresten noen spillere kommer med antenneadapter og monteringsramme.

 

Nei er klar over det, men i beskrivelsen står det: " For eksempel ved montering av 1-DIN spiller i 2-DIN hull i Volkswagen". Er 1 DIN spiller i fra før av.

Er en original Alpha kasett spiller i (http://i264.photobucket.com/albums/ii180/gheintzman/GTD/For%20Sale/IMGP2284.jpg).

 

Kontakter bak: 

t0ksj5.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For eksempel ved montering av 1-DIN spiller i 2-DIN hull i Volkswagen Ja men du har en 1din spiller og da har du vel ikke et 2din hull å tette? så denne trenger du ikke.

Kan di blå grønn gul kontaktene fjernes slik at du får en sort kontakt som ligner på den brune? Hvis ikke må du ha et adapter.

På noen WV har jeg vært borti at spillerne ikke husker innstillinger og det er fordi to ledninger (konstant + og tenning) er byttet om på WV. Kan løses med å jukse litt med å klippe og skjøte ledningene eller adaptere kan kjøpes som bytter om ledningene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår