Jump to content

Hvordan bytte hjullager bak?

Rate this topic

Handerre
 Share

Recommended Posts

Er to koniske lagre bak, trenger ikke presse for å skifte. Ytre lagerringer bankes ut og nye bankes inn igjen.

Og husk beskrivende trådtittel, "noen som vet" er ikke beskrivende, samt poste under Golf 3 siden det er denne modellen spørsmålet angår 1-winking.gif

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Er to koniske lagre bak, trenger ikke presse for å skifte. Ytre lagerringer bankes ut og nye bakes inn igjen.

Og husk beskrivende trådtittel, "noen som vet" er ikke beskrivende, samt poste under Golf 3 siden det er denne modellen spørsmålet angår 1-winking.gif

hehe, skal huske på det neste gang, er ganske ny på dette forumet.. men neste gang skal jeg sikre meg å gjrøe det riktig :) 

• 3 weeks later...
  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share

• Similar Content

• By kevinkletteng
      Hei, jeg har tenkt en stund og lest litt på forskjellige forum og kommet fram til at jeg vil starte et motorprosjekt som innebærer å bytte blokka på min golf 2 1,8 8v GL til en 2,0L 8v GTI blokk.

De jeg har sett som har gjort dette har brukt AGG blokka 2.0 blokka fra MK3 gti 8v og toppen fra MK2 GTI 8v.
      Men da jeg har bare en GL så lurer jeg da på hva som er forskjellen på toppene til GL og GTI, og om det kan være nok å bare bytte kammen(?)

Jeg vet at det er mye mer å hente på vr6 og 1,8T men jeg er bare ute eter et enkelt prosjekt og mer bunndrag på bilen ikke en maskin på 200+hk.

Takker for svar!  
    • By MondeoSindre
      Hei, har en Golf 3 1,6 96 mod med injection. Problemet her er at når bilen er kald starter den, mister plutselig turtall og dør. For å holde bilen i gang før jeg kjører må jeg holde gassen inne. Den har også en tendens til å dø ut i kryss rett etter start.
      Når bilen er varm går det helt fint, men kan noen ganger gå opp og ned på turtall rett etter en varm start uten å dø ut.
      Temp.sensor i instrumentpanel bruker lang tid før den går midt på, (ca 90?) grader. Luft inne i bil er varm og bra.
      Det er ingen fusking ved pådrag.

Jeg har byttet:
      -Plugger
      -Tennledninger
      -Fordelerlokk
      -Rotor
      -Luftfilter

Vakuumslange fra innsug til bremsekraftforsterker ser bra ut.

Har også målt på luft.temp sensor som går inn i den store alu-blokka over motoren, innsuget. Denne viser ca 9-800 ohm etter kjøring.
      På kjølevanntemp.sensor målte jeg 250 ohm ca. Lufta er jo kaldere enn vann, derfor er det vel selvforklarende at resistansen er høyere på lufttempen.

Siden disse følerene virker ok, begynner jeg å mistenke lambdasonden. Er det noen som har en forklaring på hvordan jeg kan feilsøke på denne eller noe annet som kan være galt på bilen? Eller er det bare å hive den på verksted for å la noen med mer peiling feilsøke her?
      Kan også nevne at når jeg tok ut ledning til lufttemp-måler skjedde det ingenting, mens når jeg dro ut ledning til kjøletemp.måler døde motoren nesten.

Mvh
      Sindre

Red 18.41:
      Prøvde å koble ut lambdasonden med lunken motor. Ingen endring ved kjøring. På denne temperaturen er motoren stabil på tomgang med eller uten lambdasonden. Skal teste igjen når bilen er helt kald og se om det er noen forskjell.
      Mao, ingen endring med lambdasonde koblet ut.

Red:21.21
      Ingen forskjell med lambda utkoblet, dør fortsatt når den er kald. Er det noen som helst flere feilkilder her? 
    • By larsimani
      Heisann! Golfen gasser av seg selv når jeg kjører, jeg kan til og med kjenne gasspedalen gå ned!!?? OG - Avogtil så kjenner jeg at det rykker og napper i bilen (falsk luft?) når jeg kjører og hvis jeg da stopper foran kryss så ruser den seg opp i 5 sek også faller den rett ned til kanskje 5000 omrd også blir den kvelt... for samme hvor mye jeg gasser og holde bilen i livet så rykker han og napper og lever sitt eget liv og tilslutt blir kvelt.

samme hva jeg gjør for å få start på an igjen, så vil an ikke starte, men hvis jeg venter 10-15 min så starter han akkurat som ingenting har skjedd?? Dette skjer med gjevne mellomrom itillegg til dette så går han jo som nevnt ujevnt på tomgang, han går opp og ned i turtall?? Har også opp levd at jeg har hatt han på tomgang så har den blir kvelt uten at turtallet har godt opp.. er det falsk luft? har lett men ikke funnet noe, heller ikke under den pakningen med spjælet.. Kan det være en sensor?? Takker for gode svar og forklaringer
    • By WhiteRaven101
      Som tittel tilsier så lurer jeg på om det er mulig å nullstille ECU uten bruk av programvare? Har lest så mye rart forskjellige steder om å koble fra batteri og gjøre ditt og datt.. Hvis det i det hele tatt er nødvendig etter å ha byttet oksygensensor?

Takker for svar :D
    • By WhiteRaven101
      Golfen min en Golf 3, 1994 (motorkode AAM), 1,8L automat, fusker på tomgang (ved kaldstart), har dårlig pådrag ved lavere turtall og lugger litt ved daglig kjøring. Problemet har vart i et år omtrent.

Trenger litt hjelp til å bestemme hvilke deler jeg skal kjøpe. Kjøper ikke originalt da dette er for dyrt for en så gammel bil. Blir Biltema

Har lyst til å prøve å bytte coil, lambdasonde og LMM, for å fikse problemet.

Hvilken lambdasonde skal jeg velge hos Biltema? Hvor får jeg kjøpt LMM?

Ellers noen tips til hva som kan være årsaken til fuskingen? Har sett at noen nevner veivsensor (?) og katalysator. Kan dette også være deltakende årsaker hvis de er defekte?

På forhånd takk for svar

• Populære emner nylig

• Recent Achievements

• martinlol went up a rank
      Korporal
  • Create New...

Important Information

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Privacy Policy