Gå til innhold

Reklamasjon etter på verkstedsjobb?

Ranger emnet


erikthorsheim

Anbefalte innlegg

Jeg leverte bilen min til snap drive hvor jeg skriftlig hadde gitt verkstedet denne beskjeden:

 

"Bilen knirker når jeg kjører over humper. Den har også begynt å knirke når bilen beveger seg horisontalt (ved brems og akselerasjon, spesielt i 1. gir)."

 

Bilen ble diagnotisert for 700 kr, og de konkluderte med å skifte bakre bærearmsforinger på begge sider foran. De skiftet også motorfeste fra gir til travers.

 

Jeg betalte 5541 kroner for jobben.

 

I første omgang virket det som om all knirkingen var borte, men når jeg kjører over humper med litt fart (ikke voldsomt) så hører jeg fremdeles knirking. Jobben ble utført for 2 dager siden.

 

Mitt spørsmål er derfor:

 

Ettersom jeg gav en god beskrivelse av problemet og de ikke ordnet det skikkelig, har jeg rett på noe? reklamasjon? Må jeg betale noe hvis de må skifte noe mer?

 

Håper på svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok du som må betale og spesielt siden knirkingen er blitt bedre, det er nok bare att det er flere ting som lager knirking noe som er veldig vanlig når salt og veistøv kommer i mellom gummi og metall det eg gjør når vi har biler som knirker er og påføre sprayfett på alle bevegelige ledd, foringer,tårnlager etc det fjerne ofte lyden uten og bytte noe som helst.

Det kan også være det er noe de ikke har sett men du har betalt for det de har oppdaget att det er noe mer som er galt er ikke verkstedet sin feil etter min meining, sier ikke att de ikke burde ha oppdaget det.

Vi hadde inne ein bil som knirket noe veldig her i sist uke da var det jekken i bagasjerommet som ikke var festet skikkelig :)

Peugot 407SW

Alfa Romeo 156 Selespeed(Til salg)

VW Golf IV(solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo ein del poster Rundtom på internett som kritiserer snap drive da spesielt på Østlandet av det eg har hørt/lest det har vel også vært noe på tv hjelper deg for noen år tilbake.

Håper det bare er smøring som mangler, eller ein annen billig filleting :-)

Synes 700 kr i diagnose for og finne feil var dyrt, det er jo mer enn EU kontroll koster :-)

Peugot 407SW

Alfa Romeo 156 Selespeed(Til salg)

VW Golf IV(solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår