Gå til innhold

Elektrohydraulisk servostyring

Ranger emnet


GL 1,6

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Vi har en Polo som har Elektrohydraulisk servostyring. Nå har den gule varsellampa begynte å

lyse.

Jeg er fra før kun vant med servostyring der du kan fylle på litt olje ved problemer.

 

Hva innebærer det med feil på dette nye systemet? Ifølge manualen må jeg kjøre snarest til en

VW-forhandler. Er det slik? Er det ingenting jeg selv kan gjøre? Ingen olje å fylle på?

 

Hva må evt byttes/repareres og til hvilke kostnader?

 

Håper noen vet og kan gi meg et svar.

 

På forhånd hjertelig takk!

Thomas

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Årsmodell?

 

På de tidlig 2000talls bilene er det desverre melding fra fabrikken på det systemet, hele driten må byttes (tannstang, pumpe, elmotor) Få lest ut feilkoder.

 

Under batteriet har du også en oljetank. Peil olja, er det for lite må du kun etterfylle med orginal servoolje.

1996mod Mercedes Benz E200 Classic.
1984mod Suzuki RG250.

2005mod Yamaha MT01.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte en Touran høsten 2010 og den hadde samme problem.
Nettopp pga. prisen gadd jeg ikke gjøre noe med det problemet, fikset resten som måtte fikses og solgte bilen videre.
Bilen eies av en bekjent i dag og fungere uten problemer. Gått ca 65'000km siden jeg solgte den.

Bilforumet.no
Super Moderator
 

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny eier har heller ikke gjort noen ting, kjører med denne feilen tilstedet ennå.

Aldri vært noe trøbbel med det. Verste som kan skje er jo at servo slutter å fungere helt, då bør en jo såkalt fikse det :)

Bilforumet.no
Super Moderator
 

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår