Gå til innhold

LED Cree på A4 B8?

Ranger emnet


ch33p0x

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har kommet frem til et lite forundringspm. Jeg har en audi a4 09 modell. jeg har orginalt H7 (bi-xenon)

men jeg vurderer å teste ut LED Cree. Funker da LED H7 likens som vanlig? at LED pæren har kjørelys og langlys i samme pære? eller? jeg er så usikker her. men H7 pære er vel H7 pære uansett type? og tror dere at jeg vil trenge canbus? (canbus gjør at man ikke får error feil i dahsbordet for at pæren er gåen/uorginal)

takker for svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes ikke originalt H7 bi-xenon. Det finnes halogen lampe med 2 H7 pærer og bi-xenon lampe med 1 D3S pære.
LED er ikke anbefalt i nærlys da det ikke vil gi like mye lys på veien som halogen/xenon.

Bilforumet.no
Super Moderator
 

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke helt hva du mener. Har du bi-xenon og i tilegg ei h7 pære til fulltlyset? Om jeg har forstått det riktig. Det er ikke mye utenom det vanlige du skal gjøre på nyere biler uten at du får varsel om feil ut pæra ikke vil lyse. Det er forskjell på motstanden i ei vanlig h7 pære så du må finne ei pære som er canbus pro som det heter. 

Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja sorry my bad. men de jeg fant er 80W led cree. og det er jo rimelig bra? hvor mange lumen har en h7 pære da? halogen

 

 
Det lyser nok rimelig bra, men ikke sett dette i nærlyset, du vil ha større glede av å ha det i fjernlyset.

I tillegg slipper du å blende alle møtende trafikanter smile.gif

 
Tror vel også at det kun tilsvarer 80w halogen, tror ikke det er 80w led smile.gif

Bilforumet.no
Super Moderator
 

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er totalt 80w led smile.gif altså flere led i samme pære. men er sånn "prosjektor" tupp på den. har noe slikt som ryggelys. det er INSANE smile.gif

men jeg kan jo ikke velge om jeg skal ha de til fjærnlys eller nærlys. det er jo samme pæren. så jeg fikk jo egentlig ikke svar på det jeg lurte på. om man vil få nærlys og fjærnlys i samme pæra? når det er led.

 

litt info om pæren:

 

LED Style: Cree chips, 80W.(IT's the name of this series led.)
Working temperature: -40℃ to 85 ℃.
Color temperature: 6000K
Luminous: 900-1000lms.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår