Gå til innhold

Audi A6 4B feilkoder, trenger hjelp til å tolke sammenhengen

Ranger emnet


hansesa

Anbefalte innlegg

Ta og sjekk sikringene dine først alle disse feilene ligger på ein krets i sikringsboksen, fekk akkurat samme feilkode og da var sikring gått årsak til att sikringen sprengte var hos meg Lambda etter kat og den betalte eg orginal i Tyskland og det kom på 1000kr med frakt.

Peugot 407SW

Alfa Romeo 156 Selespeed(Til salg)

VW Golf IV(solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta og sjekk sikringene dine først alle disse feilene ligger på ein krets i sikringsboksen, fekk akkurat samme feilkode og da var sikring gått årsak til att sikringen sprengte var hos meg Lambda etter kat og den betalte eg orginal i Tyskland og det kom på 1000kr med frakt.

Dette var jeg ikke klar over, bra du kom med dette :)

Bilforumet.no
Super Moderator
 

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Hvis det var lambda du tenkte på kan du gå inn på mekonomen sine sider å finne pris på din bil smile.gif

 

Til AEB (1.8T) koster lambda 2800,-

En universal Bosch får du for 1700,-

 

 

Ifølge Lexcom/ETKA har han motor med kode ANB. Priser på lambda (før kat) til ARK, ANB og APU:

 

OEM - 1350 kr

Bosch - 800 kr 

 

Hvis noen er interessert i lambda til AEB eller AJL:

 

OEM - 1850 kr

Bosch - 950 kr

Bosch, universal - 800 kr

 

Er ganske sikker på at de er billigere på ebay, men jeg kan gi rabatt ved kjøp av flere deler. biggrin.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker ikke hva sikrings nr for det er over ett år siden eg var borti dette men det er ein av de sikringene som har motorsymbol.

Kan jo håpe att det kun er sikring men ofte er det brudd på ledning til ein av sensorene som du får opp av vag com eller ein kortslutning inne i selve sensor/sonden.

Som oftest er det lambda som ryker men også EVAP og temp sensor kan gjøre dette, du finner ut av hvilken sensor det er som er kortsluttet ved og fjerne ein sensor om gangen og bytte sikring.

Ps:bilen må ofte gå ei lita stund før sikring ryker spesielt om det er ein av lambda sondene som har kortslutning.

Peugot 407SW

Alfa Romeo 156 Selespeed(Til salg)

VW Golf IV(solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Hansesa: Hvordan går det? Jeg har akk samme problemet og lurer fælt på om du har fått fiksa problemet, og hav du gjorde? Jeg skifta lamda og coil på en sylinder men har akk samme problemet. Lyser motorfeil-lampa?...

Heisann. Har ikke funnet ut av noe enda desverre. Skal til å bytte temp-giver nå. Så skal eg prøve å bytte ut LMM. Om ikke det funker så er MAF neste. Kan si i fra når eg får gjort dette:) Fint om du sier i fra om du finner ut av noe du også:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er flott greier. Skal legge ut scann av diagnosen min i morgen så får vi håpe noen blir "klokere". Skjønte på verkstedet at de aller helst vill gjøre jobben selv da de var svært tilbakeholdne med tips om hva problemet kunne være...:-) Men jeg liker å fikse det jeg kan fikse selv. Tenker at hver time jeg jobber sjøl sparer jeg 2000 kr. Bra betalt for å tenke litt. (PS! For å kunne betale verkstedet 1000 kr må jeg tjene 2000 kr...:-) I´ll be back..

 

Har du tenkt å bytte LMM eller skal du prøve å rense den først?..Så mange gode tips ang dette på YouTube.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er flott greier. Skal legge ut scann av diagnosen min i morgen så får vi håpe noen blir "klokere". Skjønte på verkstedet at de aller helst vill gjøre jobben selv da de var svært tilbakeholdne med tips om hva problemet kunne være...:-) Men jeg liker å fikse det jeg kan fikse selv. Tenker at hver time jeg jobber sjøl sparer jeg 2000 kr. Bra betalt for å tenke litt. (PS! For å kunne betale verkstedet 1000 kr må jeg tjene 2000 kr...:-) I´ll be back..

 

Har du tenkt å bytte LMM eller skal du prøve å rense den først?..Så mange gode tips ang dette på YouTube.....

Supert:)

 

Har tenkt å rense den først ja. Har kjøpt kontakt elektronikkrens, så det blir det første eg gjør:)

Ja verksted er jo som å bli flådd... Så det blir ikke aktuelt:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...
  • 3 months later...

Ifølge Lexcom/ETKA har han motor med kode ANB. Priser på lambda (før kat) til ARK, ANB og APU:

 

OEM - 1350 kr

Bosch - 800 kr 

 

Hvis noen er interessert i lambda til AEB eller AJL:

 

OEM - 1850 kr

Bosch - 950 kr

Bosch, universal - 800 kr

 

Er ganske sikker på at de er billigere på ebay, men jeg kan gi rabatt ved kjøp av flere deler. biggrin.gif

Ser du kan skaffe lambda til bilen min. Hvor mye koster den andre sonden? Er det sånn at hvis du har motorkode, så er du sikker på at den passer til min bil?

Har ANB motorkode. Regnr: ZZ15962, bil: Audi A6 1.8tq 2000mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Send privat melding til jægermeister så får du fortere svar, eg bestilte av han for 1mnd siden og da var han ikke så ofte innom her men han får varsel på e-mail om du sender privat melding gjennom forumet.

Send med reg nr så sjekker han opp mot ETKA og du får rett del, om sonden har 4 ledninger kan du bruke universal sonde fra bosch den er billigere men da må du bruke stikket fra den gamle sonden og skjøte ledningene selv mener du får universal bosch til rundt 1000kr i Norge og 500-700kr på ebay.

Peugot 407SW

Alfa Romeo 156 Selespeed(Til salg)

VW Golf IV(solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår