Gå til innhold

Muligens kjøleveske i olja?

Ranger emnet


chrisern20

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg har en Toyota celica T20, 97, 1,8 som muligens har fått kjøleveske i olja, det kommer hvit røyk av eksosen.

 

det er sånn gul guffe inni olje lokket men ikke under top dekselet, det er ikke mye kjøleveske igjen på veske tanken.

 

skulle det ikke vært masse gul guffe under top dekselet da vis top pakningen hadde gått?

 

 

noen som vet hvordan slangene på tomgangs regulatoren skal sitte på bilen min?

 

takker for svar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den gule guffa oppstår på steder olja ikke sirkulerer, det trenger ikke nødvendigvis bety at det går kjølevæske i olja, men gammel olje på en motor som kun blir småkjørt vil inneholde en del fuktighet som igjen gir denne guffa. Spesielt problematisk på vinteren med biler som ikke blir kjørt ordentlig varme innimellom.

Men siden du har hvit røyk ut av eksos sammen med synkende nivå i ekspansjonstanken tyder det på defekt toppakning.

Bilforumet.no
Super Moderator
 

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oki. problemet er att alt dette skjedde etter jeg rensa gasspjeld huset med white sprit som skal gå greit. kan jeg ha kobla slangene til tomgangs regulatoren feil, att vesker har strømma i feil retning??.

 

Men jeg tenkte att jeg skulle tappe den for olje, sette på nytt olje filter og fylle på med kjøleveske..

 

olja er veldig ny, 1 mnd kanskje nå, nytt filter også,

 

bilen har blitt brukt daglig og altid blitt kjørt varm og god, i tillegg så blåser det kaldt inni kupeen men motoren er varm. hva kan problemet være her

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår