Gå til innhold

Lurer på om dette kan være svindel...

Ranger emnet


MediaSUV

Anbefalte innlegg

Jeg har lagt ut en eldre Skoda Octavia på Finn, og i dag finn jeg en mail:

 

*****************************************************************

ValgjerdXXXXX har sendt deg en melding via FINN.no Skoda Octavia 1,9TDI 1999, 286 463 km, kr 26 535,-

 

Jeg er veldig interessert. Bare lurte pa om fortsatt tilgjengelig, og den siste prisen. Jeg venter til du svare da jeg vil kontakte deg for a avtale et mote. Takk! Vennligst send meg en e-post til: (ValgjerdXXXXX@schreyer-spedition.com)
Hilsen                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                             
ValgjerdXXXXX                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                     
*****************************************************************

 

Det er noen morsomme ting med den:

 

1. Valgjerd XXXX (etternavn fjernet i tilfelle det faktisk skulle være en ekte person) fins ifølge 1881, Gulesider og generell googling ikke. Jeg har ikke vært ute for at noen virkelige mennesker ikke har vært synlige på noen av de stedene. Da må man ha bodd "der ingen skulle tru at nokon kunne bu" veldig lenge! 1-winking.gif

 

2. En som har et så rotnorsk navn (etternavnet var også veldig norsk) burde kunne skrive noe som ligner på korrekt norsk (ser for meg klingende nynorsk skriftlig og "sognamaoul" muntlig), men de få setningen er ikke imponerende. Dessuten er det skrevet på et tastatur uten æøå, og det er jo ikke akkurat et tegn på at det er en person som sitter i Norge.

 

3. schreyer-spedition.com gir noen treff på Google som metasøk, tilhørende "ENOM, INC. and was register for the first time the 26-feb-2013". Og så står det at navnet går ut samme dato! Underlig sak... Det er et firma i Tyskland som heter Schreyer Spedition, men de har www.spedition-schreyer.de som nettadresse. Fiffig triks å bruke noe som ligner på en faktisk adresse.

 

4. Epost for å Avtale møte? Litt merkelig at damen ikke ringte, for mobilen min står jo i annonsen.

 

Alt i alt: Jeg gidder ikke svare på mailen, for jeg anser den som svindel. Er det noen som er uenige og tror jeg går glipp av en mulighet til å selge her? 1-winking.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har rett, forsøk på svindel. Jeg gikk jo ikke på den. ;) Så da beholder jeg pengene mine, som jeg kan fortsette å sende til den nydelige elskerinnen min som jeg ennå ikke har truffet personlig, så hun snart kan komme seg ut av Nigeria med alle millionene hun arvet etter faren, som var prins og døde i en bilulykke! drive2.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk også en lik for noen dager siden! Ser ut til at avgjørelsen å unnlate og svare var en god en :-p

 

 

Hei!
HildurSchau har sendt deg en melding via FINN.no

Volvo 850 2.5l stv. 1996, 240 000 km, kr 31 535,- Jeg er veldig interessert. Bare lurte pa om fortsatt tilgjengelig, og den siste prisen. Jeg venter til du svare da jeg vil kontakte deg for a avtale et mote. Takk! Vennligst send meg en e-post til: (HildurSchau@schreyer-spedition.com)

Hilsen
HildurSchau
Henvendelsen gjelder Volvo 850 2.5l stv. 1996, 240 000 km, kr 31 535,- (http://www.finn.no/finn/object?finnkode=46113960)
Finnkode 46113960
Med vennlig hilsen
FINN.no AS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei , jeg fikk også det samme hos meg! hold dere langt unna, dette er svindel!!!

 

 

 

Hei!

HerlaugGaup har sendt deg en melding via FINN.no

Volkswagen Passat CC 2.0 TDI 2012, 23 551 km, kr 359 550,- Jeg er veldig interessert. Bare lurte pa om fortsatt tilgjengelig, og den siste prisen. Jeg venter til du svare da jeg vil kontakte deg for a avtale et mote. Takk! Vennligst send meg en e-post til: (HerlaugGaup@schreyer-spedition.com)

Hilsen
HerlaugGaup

Henvendelsen gjelder: Volkswagen Passat CC 2.0 TDI 2012, 23 551 km, kr 359 550,-
 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, samme type email kom til meg i dag. Nye navn, men ikke så veldig norskt denne gangen :) 

 

 
Mercedes-Benz Vito Russebil, 5 seter, 1999, 173 500 km, Jeg er veldig interessert. Bare lurte pa om fortsatt tilgjengelig, og den siste prisen. Jeg venter til du svare da jeg vil kontakte deg for a avtale et mote. Takk! Vennligst send meg en e-post til: (SumarleRkke@schreyer-spedition.com)
Hilsen
SumarleRkke                                     
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei fått samme mail! Bra jeg sjekket dette ut. Lurer på og slutte å svare på alle mail og sms! De kan vel ringe!

 

BMW 1-serie 118da M-Sport Automat, Navi, 143HK 2008, 78 000 km, kr 219 977,- Jeg er veldig interessert. Bare lurte pa om fortsatt tilgjengelig, og den siste prisen. Jeg venter til du svare da jeg vil kontakte deg for a avtale et mote. Takk! Vennligst send meg en e-post til: (HilaryGudbrandsen@schreyer-spedition.com)
Hilsen
HilaryGudbrandsen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår