Gå til innhold

Ventiltikking

Ranger emnet


Hanto

Anbefalte innlegg

Hei, 1.4L golf4 motorene er veldig dårlige og de kommer nesten ut fra fabrkken med ulyder(skjørtebank) så prøv heller og finne ein med 1.6,

det finnes to typer 1.6 og det er 8ventils(101hk) og 16ventils(105hk).

8ventils er best men eg har 16V og synes ikke den så dårlig men det kommer veldig mye på hvor nøye servicer er fulgt og hvordan den er blitt behandlet.

Det er veldig mange golf 4 på markedet, om eg kunne valgt motor ville eg hatt 1.8turbo eller 1.9tdi.

Om du skal fikse 1.4 koster delene du trenger rundt 8000-9000kr (med register reim sett) i tilegg kommer arbeid så om toppen må overhales er det lettere og kjøpe motor hos huggeren spesielt om du ikke kan skru selv.

Peugot 407SW

Alfa Romeo 156 Selespeed(Til salg)

VW Golf IV(solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, 1.4L golf4 motorene er veldig dårlige og de kommer nesten ut fra fabrkken med ulyder(skjørtebank) så prøv heller og finne ein med 1.6,

det finnes to typer 1.6 og det er 8ventils(101hk) og 16ventils(105hk).

8ventils er best men eg har 16V og synes ikke den så dårlig men det kommer veldig mye på hvor nøye servicer er fulgt og hvordan den er blitt behandlet.

Det er veldig mange golf 4 på markedet, om eg kunne valgt motor ville eg hatt 1.8turbo eller 1.9tdi.

Om du skal fikse 1.4 koster delene du trenger rundt 8000-9000kr (med register reim sett) i tilegg kommer arbeid så om toppen må overhales er det lettere og kjøpe motor hos huggeren spesielt om du ikke kan skru selv.

Hei rainman registerreimen ble byttet for 20.000 km siden så den tror jeg er i god stand, går det ikke an å bare justere ventilene for å bli kvitt tikkingen? 

Det blir første bilen min om jeg kjøper den, så mekke ferdigheten er ikke akkurat på plass hehesmile.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår