Gå til innhold

3BG lekker vann inn i bilen førerside

Ranger emnet


Pekaa

Anbefalte innlegg

Heisann!

 

Har en passat 3bg 01 modell som har begynt og legge vann fra fører side.

det er kliss bløtt på gulvet på fører side og bak fører setet på gulvet der.

 

Har hatt opp matta for og se etter hvor det renner inn men klarer ikke og finne dette ut.

Har hatt av dekselet som ligger på front ruta men, så den hadde en liten sprekk på passasjer siden. sprutet vann på ruta (kanskje 50 liter) men så det ikke rant inn da. Jeg merker det har kommet vann inn etter jeg har brukt høytrykkspyler på bilen eller kjørt ute i regnvær.

 

Kan det være en propp under bilen?

 

All hjelp takkes det stort for!!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Under batteriet har du et hull. Der sitter det også en gummiplugg (nedre del av bilde, midt på) som samler opp mye dritt og til slutt blir det tett. Da blir det mye vann der, og vannet kan renne inn i bilen. 

Plenum_Chamber_Drain_01.jpg

 

Er også en annen gummiplugg på andre siden

Plenum_Chamber_Drain_03.jpg

 

Så gjør som meg, fjern gummipluggen helt 1-winking.gif

Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hk
Prosjekt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Burde sjekke AC-drain og pollenfilterpakning også... Førstnevnte finner du under dash på passasjersiden, litt kronglete og uvisst antall muttere (varierer med årsmod), men går fint med forlenger og tålmodighet. Sistnevnte er en enkel fiks, spesielt om du drar på VW og kjøper deres oppdaterte pakningsmateriale til 30 spenn eller hva det var.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah stemmer, tenkte ikke på hvilken side det kommer fra gitt... For å si det sånn, hvis vannet kommer inn fra under midten av dashen, så spiller det ingen rolle om det er fører- eller passasjersiden. Kjenn etter langs teppet opp langs midten under dashen etter fuktighet. Uansett er ventilasjonssystemet en sannsynlig synder hvis det kommer fra under dashen på hvilken som helst side.

 

Har du takluke vet jeg at tilhørende dreneringsrør kan tette seg, men selv har jeg ikke dette så ingen konkret erfaring fra min side. Hvis vannet kommer fra venstre side, altså dørsiden på førersiden kan det være pakninger som er gått rundt A-pillar eller i selve døren også. Første skritt er å finne spor av vannet selvsagt.

 

Har du tatt opp teppet og sett skikkelig under? Husk også at CCM sitter under teppet på førersiden (mener jeg å huske) - det blir dyrt og dumt hvis den blir fuktskadet, dessverre noe som er vanlig dersom man ikke takler det umiddelbart. Husk også at teppet er noen centimeter tykt, og dermed kan virke helt knusktørt på overflaten, men fortsatt skjule mange, mange liter vann lenger ned. Det er ikke tørt før det er tørt mellom foringen til teppet og karosseriet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for respons! Er ikke bløt pop mot midtbkonsoll men mere mot døra, samme gjelder bak. Den boksen med com var fuktig men ikke gjennombløt sist jeg sjekka. Det var ikke en dam under teppet liksom men var godt fuktig der ja.. Får vel prøve og ta av dør panelet og leke meg med høytrykkspyleren igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår