Gå til innhold

Kjente problemer hos Navara/King Cab?


HeimBrent

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg holder på å vurderer kjøp av Navara/King Cab. Jeg har aldri hatt Nissan før, så jeg kjenner ikke til bilene så godt.

Noen skryter de til himmels. Andre ikke. 

Derfor spør jeg dere om dere kjenner til noen kjente feil som går igjen?

Hvilke årsmodeller BØR man holde seg unna osv?

 

Det bilen skal brukes til er å trekke hest og henger. Så vil gjerne ha en driftsikker bil. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hold deg unna den første modellen da den var kjent for rådebank. Det er ikke noe spesielt god bil å kjøre i seg selv, veldig stive og stumpete, men regner ikke med at det er det du er mest ute etter. Du sier ingenting om hvor mye du vil legge i en sånn en. 

Ville også sett på Ford Ranger og Isuzu D-max

Lønner seg og prøvekjøre forskjellige merker og kjøpe det du liker best :)

Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med Opelduude! :)

Bare så det ikke blir missforståelser her, det er denne som hadde problemer med rådebank. Modellbetegnelsen på denne er D22.
Den tidligere modellen som egentlig heter King Cab har ikke dette problemet.

Bilforumet.no
Super Moderator
 

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

D22 fra 2001 til 2005 var de med rådelager-problemer. Denne skulle bort fra markedet og Navaraen D40 skulle overta markedet. Denne kan nok lettere sammenlignes med Izuzuen, Ford ranger og Toyotaen. Prismessig også. D40 er en fin bil, men den ble aldri den arbeidsbilen i ordets rette forstand man var ute etter. Den elektroniske styringen for 4wd og lavgir var puslete og var mye feil med. D22'en kom tilbake, men da med en bedre motor 2,5 turbo intercooler med dobbel overliggende og dobbeltvirkende dyser o.s.v. 

Jeg har selv en D22 fra 2010, og eier en råsterk arbeidsbil. Jeg har pimpet den opp noe, og satt på planlokk. Er i gang med å montere Led-bjelke på taket og ryggekamera. Jeg tror på at det meste som er mekansisk manuelt (les gear og overføringer) er det beste, så får man heller selv montere stasj og ting man mener å ha bruk for.  Kjøper man en D22 fra 2010  og oppover så får man en god kraftig bil med lite utstyr. Forøvrig tror jeg den fra før 2001 het D21

Nissan King Cab NP300 D22 - 2011

Chevrolet Blazer S10 - 1994

Oldsmobile Custom Cruiser - 1985

Opel Astra G - 2002

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår