Gå til innhold

Ulyd ved sving (og ABS-lampe)

Ranger emnet


Laaars

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Jeg har akkurat byttet alt av bærearmer på en kollega sin 2000 mod. VW Passat.

Var ute og prøvekjørte nå, og forstillingen var meget bra.

 

MEN, når jeg svinger til høyre kommer det en skrapelyd eller en rumlelyd. Høres ut som om den kommer fra venstre siden foran.

Mistenker at hjullageret burde ha vært byttet samtidig. Er det noen andre tanker rundt dette?

 

 

En annen ting; Jeg hadde av navet / spindelen for å få av den ene bærearmen da den satt som fy.

I ettertid nå lyser ABS-lampen og ABS-systemet fungerer ikke ved bråbrems. Må denne nullstilles etter å ha vært koblet av, eller er sensoren rett og slett defekt?

'86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt)

'90 VW Golf mk2

'82 VW Golf mk1

'83 VW Golf mk1

'86 VW Golf GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har tightet navbolten skikkelig? Om ikke ryker lageret fort og du kan få lyder, skraping av bremser og rumling fra lager.

Plugget du ifra eller tok du ut ABS-sensoren? Om du tok den ut, har du sjekket at den er langt nok inne? Ikke rust/smuss i rillene/tannkransen på drivknuten?

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar.

Navbolten er tightet godt med muttertrekker, bør ikke by på problemer.

Jeg jekket opp bilen i front, startet den og satte den i gir. Svingte frem og tilbake. Ingen ulyder! Så det er tydelig at det er under belastning, noe som jo da kan indikere hjullageret.

 

Når det gjelder ABS-sensoren hadde jeg ikke ut denne i det hele tatt, kun koblet fra.

Tannkransen på drivknuten så grei ut, det lille jeg så av den. Hadde bare akselen raskt inn og ut i forbindelse med arbeidet.

Bør vel dobbeltsjekkes for sikkerhetsskyld men...

'86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt)

'90 VW Golf mk2

'82 VW Golf mk1

'83 VW Golf mk1

'86 VW Golf GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår