Gå til innhold

X3 2006-modell 2.0D med brudd på registerkjede

Ranger emnet


jonnemann

Anbefalte innlegg

Hei,

 

jeg ser på en 2006 modell x3 som er gått ca 170.000 km. Ved 160.000 røyk registerkjede med skader på ventiler etc. Det ble da gjort en stor motorjobb hos Bavaria med bytte av ventiler, et stempel samt kjede og nytt deksel til kjede. Kompresjonstest etc skal også ha blitt gjennomført. Bavaria mener bilen nå skal være fin.

 

Jeg er selvsagt noe skeptisk til dette ved kjøp av bilen, spesielt siden jeg må reise et stykke for å teste den og se på den. Bavarias mann på verkstedet jeg snakket med, mente dette ikke burde være noen stor minus med bilen siden arbeidet er utført av merkeverksted etc.

 

Er det noen her som har innspill? For meg ser det f.eks. noe rart ut at bare et stempel er blitt byttet?

 

 

veldig takknemlig for hjelp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei ja hørtes litt rart ut at bare et stempel er byttet siden man skal i teorein hone/borre opp sylinderne når man byter stempeler, å når man gjør det så blir volumet i sylinderen større en de andre, da vil det si at man får en masse/vekt forskjell i motorn og det kan ende i havari grunnet vibrasjoner etc... men i gjenngjeld så er det jo gjort på et bmw verksted så de burde jo vite hva man skal gjøre på en bmw motor!! får du med noen garantier på jobben som er gjort? kanskje nybil garanti?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hadde det hvert meg som skulle kjøpt den bilen så hadde jeg bedt om nybil garanti på motorn etter et sånt havari, man vet aldri om resten av motorn har tatt skade av at register kjede ryker, men kan jo osgå hvere at når ventila traff stempelet så ble det bare hakk i det ene stempelet, så for å holde kostnadene nede så bytta de bare det som hver ødelagt,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår