Gå til innhold

Hjelp til valg av 2-din spiller!

Ranger emnet


Ollis

Anbefalte innlegg

Hei! Min første post her på forumet, og da siden jeg nettopp har kjøpt meg min første bil! 02' Civic USA modell.

Jeg vil bytte ut den gamle spilleren til en 2DIN, har googlet og søkt, men blir aldri enig med meg selv... Finnes alltid noe bedre eller billigere. Og egentlig er alle så like, men så ulike også! 

Kravene er:
- AUX
- Bluetooth med støtte for både Iphone og android.
- USB/SD kort inngang. (antall ikke så viktig)
- Jeg skal bruke minnepenn til å ha noen tusen sanger, og da vil jeg sortere de i mapper. Med feks. mappe for hver artist el. Men jeg leste om at pioneer AVH-X2500BT (som jeg har sett på til nå) kun sorterte sangene etter dato? Så ønsker å ha litt system over minnepennen.
- Spotify: Kan man koble mobilen til spilleren og styre spotify på skjermen?
-Lydkvalitet er jo også selvfølgelig viktig.
- Max pris: 3000,- kr

 

Vet dette er spurt og mast om mange ganger før, men takker for alle svar! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regner med du mener denne? http://bilradiospes.no/m/shop/?produkt=15332&katid=5&id=
Jeg skal kjøpe meg ny spiller selv etterhvert, jeg har da egentlig allerede plukket meg ut denne; http://bilradiospes.no/m/shop/?produkt=15333&katid=5&id= 

Forskjellen på disse er jo at sistnevnte har DAB+, dog over ditt budsjett :)

Bilforumet.no
Super Moderator
 

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var denne jeg tenkte på: http://www.radioservice.no/AVH-X2500BT-PIONEER/cat-p/c100814/p10514068 :)

Men jeg har lest litt reviews av den og blir litt skeptisk med det med minnepennen. Finnes det noe software til spilleren eller program man kan legge i minnepennen for å kunne velge mellom mapper istedenfor at spilleren selv sorterer alle sangene i en grøt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg har AVH X3500DAB og er kjempefornøyd med den, DAB antennen som følger med er super her på Vestlandet og lyden i spilleren er knallbra eg oppgraderte fra 1din pioneer og forskjell i lydkvalitet er enorm.

Er litt dårlig oppsett på info på hvlken låt som spilles i DAB radioen og avspilling av video fra usb er litt vanskelig og finne, ellers er handsfree`en veldig bra med god lyd.

Eg kjøpte hos bilradsiospesialisten og fekk med ryggekamera fra pioneer gratis og det fungerer veldig bra i mørket.

Peugot 407SW

Alfa Romeo 156 Selespeed(Til salg)

VW Golf IV(solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk!
AVH-2600BT og AVH-X3500DAB blir vel ganske like, men bruker du spotify på din?

Kan man koble gjennom bluetooth og styre spotify på skjermen eller må man ha kabel? Tenker mest på android-telefoner.

Er ganske grønn og synes det var litt vanskelig å finne god info på nettet, så er veldig takknemlig for alle innspill! :)

Spurte radioservice, og det skulle gå fint å sortere minnepennen med mapper etter artist, selv om noen hadde problemer med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forskjellen er vel bare DAB tenker jeg.

Spillern jeg har i bilen i dag er en 2 DIN CD spiller, jeg kan trykke pause/play, skip frem/bak med kontrollene på spillern ved avspilling av musikk på telefon med spotify over BT.

Iom at det ikke er touch skjerm og slik tror jeg ikke jeg kan bytte album, men regner med det går hvis den spillern du kjøper er beregnet for avspilling av musikk på den måten.

Bilforumet.no
Super Moderator
 

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei har ikke prøvd spotify gjennom den, du kan sortere sangene etter artist ved og trykke på DB(data base) på skjermen men dette må gjøres hver gang du skrur på spilleren.

Den skal kunne spille av lyd fra telefon gjennom bluetoth men må ha iphone/ipod om du skal kunne gå direkte inn og spille av fra tlf sånn som eg forstår det men eg har ikkje prøvd da eg bruker minnepenn og spiller av fra den.

Med den siste APP radioen fra pioneer skal android være full integrert

Peugot 407SW

Alfa Romeo 156 Selespeed(Til salg)

VW Golf IV(solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Da kjøpte jeg spilleren! Fikk installert den i går, selvfølgelig hadde forrige eier knota med ledningene, så ISOkontaktene passet ikke, men det gikk veldig greit å koble om.

Første intrykket av spileren var: icon_win.gif  Veldig fornøyd! Mye lettere å skru seg til god lyd enn den gamle spileren og muligheten for bluetooth og minnepenn er også genialt.

Jeg prøvde med en liten minnepenn med flere mapper og den sorterte minnepennen akuratt som på PCen, slik at man kan velge hvilken mappe man vil spille av.

Har ikke spotify premium for øyeblikket, så blir spennende å prøve det.

Spilleren er nok også mer beregnet til Iphone enn android, Jeg kan fint trykke neste sang på spilleren, men kan ikke velge artist eller gjøre noe mer, det må jeg gjøre på mobilen. Det er vel å merke via bluetooth. Går vel aknskje om man kjøper den svindyre kabelen til pioneer,

 

PS: den grønne ledningen som går til parkeringsbremsen: Klypp den av og jord den. Da virker video alltid. Mye lettere å koble det også, istedenfor å rote nedi håndbrekket for å koble den til.

 

Takk for hjelp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår