Gå til innhold

Stengt grunnet ny tråd om samme sak, fortsett på den gamle.

Ranger emnet


Modshot

Anbefalte innlegg

når jeg starter bilen står den på 3000 rpm, når jeg kjører å dytter inn clutchen er den på 3000 rpm.
men når jeg slår av tenninga, fortsetter bilen å gå i ca 10 sec. også sprenger det ut av eksosen.
 
Har sjekket alle slanger, de ser fine ut. de er også satt riktig.
Her er en tegning over forgasser "enheten", når dere forklarer vennligst nevn nummeret utifra tegningen.
Det svaret som får tomgangen min til å bli bra, får 300 kr overført til kontoen sin. sender pm om det virket!
2E2wirkung1.gif 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At motor fortsetter å gå etter at tenning er skrudd av skyldes nok at gasspjeld står for mye åpent, og/eller at tennpluggene er noe for varme (for tidlig tenning eller for mager blanding). Dette kan forandre saken litt... Sjekk (grundig) gummifoten mellom innsuget og forgasseren for sprekker, sprekker her kan gi for høy tomgang grunnet falskluft, vil også gi mager blanding som igjen gir for varme tennplugger. For å teste dette kan du spraye startgass rundt gummifoten (og kun her), om motor øker i turtall så er det sprekker i den.

 

Om feilen ligger i gasseren så er det test- og justeringsprosedyrer i  servicemanualen for Pierburg 2E2  smile.gif

 

 

BTW. Ikke slett tråder og opprett ny om samme tema, fortsett på den gamle da det er der historikken ligger. Stenger denne tråden.

http://www.bilforumet.no/topic/296499-problemer-med-hoy-tomgang/

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår