Gå til innhold

Ofte flatt batteri

Ranger emnet


JensA

Anbefalte innlegg

Eg har ein skoda oktavia 1,6 2001mod som har relativt ny dynamo (2 år siden) og har nytt batteri som ofte er tom for strøm, det skjer ikkje jevnlig, men tilfeldig.

Eg har målt strømmen mellom minuspolen og minuspolklemma og der var det 400mA for det roa seg ned, så gjekk det ned til 32mA forbruk i standby og dynamoen lader 14,4V

 

Starta bilen i går rygga den ut av garasjen (for å rydde litt) skulle starte den idag for å kjøyre den inn igjen, men då var batteriet flatt.

 

Nåken som veit ka som kan være feil her?

VW Passat 1,9Tdi 2003 mod

VW Golf 1,9 Tdi 2004mod (solgt)

Subaru Legacy 2,2 1992mod (solgt)

Audi 80 2,0 1992mod (solgt)

VW Derby 1,3 1977mod (oppussing)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er ettermontert xenonlys, har vert påmontert lenge, men avmontert ein gang for EU-kontroll. dei blei kobla på igjen ca 1 mnd før problemet starta.

VW Passat 1,9Tdi 2003 mod

VW Golf 1,9 Tdi 2004mod (solgt)

Subaru Legacy 2,2 1992mod (solgt)

Audi 80 2,0 1992mod (solgt)

VW Derby 1,3 1977mod (oppussing)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som du har ett dårlig batteri. Alt under 50mA annser jeg som normalt, så det er ikke utlading som er problemet. men vært borti flere biler, som jeg har målt utlading på som plutselig kan trekke strøm etter at den har stått litt. Å det har vel hver gang vært problemer relatert til irr/ fukt i sikringsbokser og/eller styreenheter

Bilforumet.no
Moderator: Suzuki - Fiat - Alfa Romeo - Isuzu

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Har samme problem med min '08 Octavia diesel. :-(

Etter å hatt startproblemer hvor jeg ladet opp batteriet helt hver gang 3 ganger de siste to månedene.

Etter den 3. gangen kjøpte jeg et helt nytt batteri. Ladet det helt fullt før jeg satte det i. I dag er batteriet en uke gammelt og bilen vil ikke starte igjen. :-(

 

Noen tips? Comming home lyset er dealtivert, btw.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har heilt glømt å oppdatere denne.

Det endte med at bilen havna på merkeverksted, og dei bytta ein brent sikringsholder(der med batteriet) og så bytta dei ledningsnettet til dynamoen. Har vertfall vert feilfri siden reparasjonen.

VW Passat 1,9Tdi 2003 mod

VW Golf 1,9 Tdi 2004mod (solgt)

Subaru Legacy 2,2 1992mod (solgt)

Audi 80 2,0 1992mod (solgt)

VW Derby 1,3 1977mod (oppussing)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 months later...

Siste nytt ang problemet på denne bilen er at feilen kom igjen, og inn igjen på merkeverksted på ny feilsøking, så etter to dager på verksdet kom dei fram til av det var vindusheismotoren på førerdøra som var problemet og måtte byttast.

 

Så no for eg håpe problemet ikkje kjem tilbake.

VW Passat 1,9Tdi 2003 mod

VW Golf 1,9 Tdi 2004mod (solgt)

Subaru Legacy 2,2 1992mod (solgt)

Audi 80 2,0 1992mod (solgt)

VW Derby 1,3 1977mod (oppussing)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har ikke hatt ledningsbrudd, eller nesten brudd i ledningene i døråpningen (inni gummibelgen) da? Det er et kjent problem, og kan føre til strømlekkasje. Har du hatt problemer med vindusheisen da?

2015 Skoda Octavia 1,8 TSI DSG 4x4

1971 VW Boble 1302 (godbilen en fin sommerkveld)

2000 Honda HR-V 1,6 (godbilen til kona)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikkje vert nåke problem med vindusheismotoren, men eg antar (er jo ikkje sikkert) at dei har sjekka ledningane i døråpningen og.
Hadde brudd der på passaten min, på eine bakdøra, men då virka bare ikkje sentrallåsen. Var ingen strømlekkasje.

VW Passat 1,9Tdi 2003 mod

VW Golf 1,9 Tdi 2004mod (solgt)

Subaru Legacy 2,2 1992mod (solgt)

Audi 80 2,0 1992mod (solgt)

VW Derby 1,3 1977mod (oppussing)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde brudd der på passaten min, på eine bakdøra, men då virka bare ikkje sentrallåsen. Var ingen strømlekkasje.

Kommer an på hvilken ledning det er brudd i det!

 

Sønnens Octavia hadde brudd der og det var muligens stømlekkasje der, for han hadde konstant lite strøm på batteriet. Han fikk vinduet opp og ned når døren var åpnet, men ikke når den var lukket. Men det kan jo være helt andre ting på din bil selvfølgelig.

2015 Skoda Octavia 1,8 TSI DSG 4x4

1971 VW Boble 1302 (godbilen en fin sommerkveld)

2000 Honda HR-V 1,6 (godbilen til kona)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår