Gå til innhold

Førerdør passat 3b vil ikke opp

Ranger emnet


amazon1967

Anbefalte innlegg

Når jeg prøver og åpne fra innsiden så virker det som at den ikke låser døren helt

opp får jeg ser når jeg drar i håndtaket inni bilen rører låseknappen seg litt selv om den er

oppe. døra sitter bom fast får ikke lukt opp må gå inn på passasjer side og det begynner og bli

litt kjedelig nå.

Er det noen som har noen ider hva jeg må gjøre for og få opp døra uten og ødelegge den

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært borti det samme selv på en dør, men var ikke noe som var feil smile.gif

 

Var bare at låsen i låsekassen frøs.

 

Låsepinnen og alt gikk opp når jeg låste opp bilen, men det virket som at låsen i låsekassen var frosset fast, slik at den hengte igjen.

Har også opplevd at låsen fryser i åpen posisjon, slik at hvis du smeller igjen døra, så spretter døra ut igjen, pga at låsen ikke går ned.

 

Hos meg ble alt bra etter en kjøretur smile.gif

Og problemet kom heller ikke tilbake.

Eller så kan du bruke f.eks en kupevarmer, og få litt varme i bilen, slik at låsen kan tine opp.

VW Passat 3bg Highline 1.9 tdi 2005mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du har mulighet så få tatt ein diagnose, det kan være komfortmodulen har blokkert døren din  elektronisk.

På min blei begge dørene bak blokkert den eine fekk eg åpnet med diagnose apparatet  på jobb men den andre døren er fortsatt blokkert.

Sies att det kan komme av kortslutning i ledning eller feil i komfortmodulen, Hos meg kom problemene med kulda så disse låsekassene liker ikke kulde noe særlig smile.gif

Peugot 407SW

Alfa Romeo 156 Selespeed(Til salg)

VW Golf IV(solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår