Gå til innhold

Mister strøm


bonk

Anbefalte innlegg

Så er jeg på nett igjenpimp.gif

Som svar til JChE, først måler jeg batteriet uten å ta av pol sko, måler 12,6V  etterpå demontere jeg skoen på pluss siden å måler mellom pluss polen å pluss kabel som er demontert, da måler jeg så 12,3V ca altså ett spenningsfall på ca 0,3V.

Høres ikke ut som mye det, men det er nok til å tømme batteriet når den ikke kjøre 1 døgn..

 

Batteriet ble skiftet 12 desember 2013.

 

Har tenkt på dynamoen, men den ville sikkert trekke større spenning end 0,3V?

 

Verksted har jo utstyr som de kopler opp bilen med, kan de se sånne feil?

 

Bonk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan ikke måle i volt om du skal finne ut hvor mye strøm den trekker. Du må måle ampere. Det gjør du på akkurat samme måte bare at du bytter om ledningen på multimeteret. La det stå koblet til en stund da det synker litt etterhvert. Den skal ikke trekke mer enn 0,2 ampere. Er det noe ettermontert utstyr på den da?

Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nu funnet ut at den trekker 4,4A hvilket er jævla mye..

 

Fant 110A sikring som føre til "Innenraum" som sikkert betyder noe med innvendig utstyr..

 

Trenger ett el-diagram får å følge hvilken vei kablet går, sitter ett ekstra batteri under pass sete som jeg måler 4,4V??

 

Til slut lurer jeg på om noen har hatt av dørbekledningen, for det er litt av ett mysterium er vel mest redd for at knekke noe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4,4 ampere uten noenting påslått er veldig mye. Kupelyset stod ikke på?

Det letteste er å begynne med og ta ut en og en sikring til ekstrautstyr for eksempel. Følg med på multimeteret ditt for hver sikring og ta det derifra. 

Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har et ekstra batteri i bilen, og dette er dårlig, vil det ta livet av det "friske" batteriet. Begge må byttes samtidig, med mindre du har skillerele eller lignende. Strømmåling blir heller ikke riktig hvis det andre batteriet fortsatt er koblet til, det kan hende de 4,4 amperene går til å lade det andre batteriet. Da vil du ende opp med 2 ubrukelige batterier.

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår