Gå til innhold

VW Caddy 1,9TDI 2005 - Hvor finner jeg +12v ignition?

Ranger emnet


Tomas.

Anbefalte innlegg

Som overskriften forklarer, jeg leter etter +12v ignition fra bilen som kan tilkobles den røde +12v ignitionkabelen inn til den nye spilleren.

Jeg har byttet ut den originale spilleren med en Pioneer AVH-X3600DAB.

 

Jeg har målt alle kabler som ligger i brønnen til spilleren og alt som er +12v er konstant.

Dermed vil ikke spilleren på. Først bypasset jeg ISO-adapteren med konstant +12v inn på den røde +12v ignition, da funket spilleren, men den tapper batteriet på bilen helt ut.

 

Snakket med bilradiospesialisten og fikk beskjed om at jeg måtte bestille denne:

http://www.bilradiospes.no/m/shop/?produkt=8588&mid=m436&vn=736&katid=260

 

Dette hjalp heller ikke. Så når jeg da snakket med dem igjen, så fikk jeg beskjed om at den trengte jeg ikke, jeg kunne egentlig bare bruke den ISO-adapteren jeg hadde fra før, men måtte koble meg til +12v ignition.

 

Jeg forsøkte også å måle på sigarettenneren, men den gir også konstant +12v.

(Forøvrig noen som kan fortelle hvorfor det går tre ledninger inn på sigarettenneren?)

 

Takk for hjelpen på forhån.

 

15 Nissan Leaf Nordic

05 VW Caddy 1.9TDI
x08 Volvo S40 1.6D Mom
x96 Ford Mondeo 2.0 GLX
x68 Peugeut 404

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I sikringsboksen din er det sansynligvis en eller flere tomme releplasser. Bruk ei prøvelampe og finn en pinne med strøm i kun når tenninga er på eller bilen går. Så kan du koble deg inn på den. 

Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så du mener at den ISO-adapteren jeg kjøpte over her er feil?

Sorry, så ikke i farta at du hadde slik iso-overgang. Det burde funket med den overgangen, men siden det ikke gjør det, så er det bare å levere den tilbake.

Da ville jeg målt på ledningene til tenningslåsen jeg, og sett om det var en som fikk spenning med tenning på der ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått til anlegget nå.

 

Jeg splittet kabelen som går til ventilasjonsanlegget. Koblet både kabel til spiller og ryggekamera på denne.

Så dermed var den Can bus-adapteren jeg kjøpte unødvendig.

15 Nissan Leaf Nordic

05 VW Caddy 1.9TDI
x08 Volvo S40 1.6D Mom
x96 Ford Mondeo 2.0 GLX
x68 Peugeut 404

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår