Gå til innhold

Feil på LMM?

Ranger emnet


Glennarn

Anbefalte innlegg

Problemet mitt er att den ene tappen knakk på ventilen så den er ubrukelig, derfor jeg kobla på boost cotroller sålenge. Sålenge jeg ikke skrur opp trykket alt for mye kan vel ikke det være noe skadelig å kjøre med en sånn ?

 

Er greit nok å kjøre med til du får ny N75, bare ikke ha ladetrykk så høyt at bilen går i nødmodus.

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 46
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Slenger meg på den her jeg.

 

Har en mtm-chip på AEB-en min og den skal egentlig lade 1.3 bar. Har montert turbotrykksmåler, men den viser 1.0, kanskje 1.1 hvis han virkelig vil. Men, er det da farlig å "tvinge" på den de ekstra 0,2-3 kiloene med en boost-kontroller eller burde jeg gå over alt med mikroskop for å finne ut om det er no lekkasje ett sted? Har sjekka det meste av vakuum, det virka tett, ingen suselyder fra innsugs-sia og jeg sjekka turboen når jeg hadde av downpipen, ingen slakk der..

 

Så lenge du har chip så er det totalt unødvendig å ha MBC da chip justerer dette selv vha N75 (noe av hensikten med chippen). Dog finnes det N75-ventiler som gir noe mer ladetrykk og passer bedre sammen med chip (N75 type H og J). Delenummer på N75H er 034 906 283 H.

 

Mer info, http://www.bilforumet.no/topic/291576-mbc-for-a-oke-ladetrykk-pa-18t/

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge du har chip så er det totalt unødvendig å ha MBC da chip justerer dette selv vha N75 (noe av hensikten med chippen). Dog finnes det N75-ventiler som gir noe mer ladetrykk og passer bedre sammen med chip (N75 type H og J). Delenummer på N75H er 034 906 283 H.

 

Mer info, http://www.bilforumet.no/topic/291576-mbc-for-a-oke-ladetrykk-pa-18t/

 

Okei, skal prøve å få tak i denne. Leste litt om at N75H kunne kjøre bilen i safe-modus, men det var vel mest på biler med original hjerne. Du tror den vil fungere bra med chipen min? (Skal visst kunne dytte ut 217hk i en perfekt motor i forhold til de fleste 195hk-chippene der ute..)

 

Fått lest opp litt på mbc også, ikke noe for meg :P

1999 Audi A4 1.8 Turbo Quattro Avant

2007 Aprilia RS 125 FP

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min klarer nok ikke helt det nei, men det trykker godt med 1.0 i ladetrykk i alle fall smile.gif Veldig keen på å få det ladetrykket han er mappa til, ellers kan det jo bli litt fet blanding.

 

Hørt med ett frittstående VW-verksted og ett møller-verksted i nærheten her og de skulle begge ha 1900,- for N75-en!! Sett folk har fått tak i dem for 6-800 kr, men hvor?

1999 Audi A4 1.8 Turbo Quattro Avant

2007 Aprilia RS 125 FP

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min klarer nok ikke helt det nei, men det trykker godt med 1.0 i ladetrykk i alle fall smile.gif Veldig keen på å få det ladetrykket han er mappa til, ellers kan det jo bli litt fet blanding.

 

Blandingen er satt ut ifra verdier fra MAP, LMM og IAT og referansen er lambda. Altså vil blandingen være som tiltenkt så lenge alt fungerer :)

 

 

Hørt med ett frittstående VW-verksted og ett møller-verksted i nærheten her og de skulle begge ha 1900,- for N75-en!! Sett folk har fått tak i dem for 6-800 kr, men hvor?

 

Sjekk med Jägermeister her på forumet, kanskje han kan gi deg en god pris. Ellers har du NBS og diverse tunere som gjerne selger slikt.

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får uansett ikke skrudd opp turbotrykket noe, for misstenker den går i nødmodus. Er derfor den napper/lugger trur jeg, så fort turbotrykket nermer seg 0.5 så lugger det.. Kjenner også en liten bensinduns i cupeèn når den står på tomgang, syns også den bruker litt mye, kan det da komme av att lmm er defekt ?

(x) Ford Sierra 2.8 V6 (x) Vw golf 3 1.9 TDK

(x) Mazda 323 1.6 (x) Vw golf 2 1.6

(x) Seat cordoba 1.6 (x) Vw vento 2.0

(x) Vw golf 3 1.9D

(x) Vw golf 2 GTI ( ) Audi 80 2.0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har ikke bensinlekkasje noe sted siden det lukter bensin? LMM er ikke god som du allerede er klar over, men fortsatt skal lambda regulere bensintilførsel. Ta en diagnose og se hva som kommer opp. Kople ifra LMM inntil du får ny ;)

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, har sjekket og alt er tett å fint. Kan bilen bruke mye bensin hvis lmm er dårlig da ? 
Har tatt diagnose to ganger, var temp føler, gasspjeld og lmm. Skifta temp føler og grunninnstilte gasspjeld :)

(x) Ford Sierra 2.8 V6 (x) Vw golf 3 1.9 TDK

(x) Mazda 323 1.6 (x) Vw golf 2 1.6

(x) Seat cordoba 1.6 (x) Vw vento 2.0

(x) Vw golf 3 1.9D

(x) Vw golf 2 GTI ( ) Audi 80 2.0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okay, da skal jeg gjøre det! Men har et annet spm som ikke har noe med dette problemet å gjøre, skulle bort i helga så da låste jeg bilen og når jeg kom hjem å sku låse opp så spratt alle de låsepinnene opp men var kun bakdørene som det går ann å ta opp :O Går ann å ta av framdørene fra innsiden men ikke utsiden, er sentrallås.

(x) Ford Sierra 2.8 V6 (x) Vw golf 3 1.9 TDK

(x) Mazda 323 1.6 (x) Vw golf 2 1.6

(x) Seat cordoba 1.6 (x) Vw vento 2.0

(x) Vw golf 3 1.9D

(x) Vw golf 2 GTI ( ) Audi 80 2.0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har tatt av dørtrekket men finner ikke noe feil, lest litt ang att det kan være låsekassa, men da kan jeg vel ikke få den opp fra innsiden heller ?

(x) Ford Sierra 2.8 V6 (x) Vw golf 3 1.9 TDK

(x) Mazda 323 1.6 (x) Vw golf 2 1.6

(x) Seat cordoba 1.6 (x) Vw vento 2.0

(x) Vw golf 3 1.9D

(x) Vw golf 2 GTI ( ) Audi 80 2.0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rutene på bilen har alltid dugget noe så voldsomt, så fant ut igår at gulvet på sjåførsiden var søkkvått, både foran og bak. Reiv det ut å tørka opp men rutene dugger fortsatt men bare når jeg sitter inni der å skrur på varmeapperatet, kan det være kubèfilteret ? 

Leste litt ang hvor vannet kunne komme inn å folk skriver rundt pollenfilteret, under battereikassa der dreneringshullet er(som nå er tatt bort). Men er kun på sjåførsiden det har vært bløtt, gasswiren er også sjekket så den ser grei ut. 

(x) Ford Sierra 2.8 V6 (x) Vw golf 3 1.9 TDK

(x) Mazda 323 1.6 (x) Vw golf 2 1.6

(x) Seat cordoba 1.6 (x) Vw vento 2.0

(x) Vw golf 3 1.9D

(x) Vw golf 2 GTI ( ) Audi 80 2.0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg prøvd en ny lmm å det funka dårlig desverre, så da blir neste prosjekt å skaffe en ny lambdasonde. Men er det noen her som kan forklare hvordan jeg kan måle den for å finne ut om den er defekt ? Har multimeter, men har ikke snøring hvor jeg skal plassere svart og rød pinne å hva slags farge dem skal sitte på. 
Har søkt litt rundt men akkurat det med å feilsøke med multimeter er jeg grønn på.

(x) Ford Sierra 2.8 V6 (x) Vw golf 3 1.9 TDK

(x) Mazda 323 1.6 (x) Vw golf 2 1.6

(x) Seat cordoba 1.6 (x) Vw vento 2.0

(x) Vw golf 3 1.9D

(x) Vw golf 2 GTI ( ) Audi 80 2.0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår