Gå til innhold

Ettermontering av Xenon i 2011-Passat

Ranger emnet


AndreasHH

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg vurderer å kjøpe en brukt Passat 1.6tdi 2011 modell stasjonsvogn. Det er en Highline-utgave, men tidligere eier har ikke kjøpt Xenon-lykter. Jeg vil helst ha det, og lurer på hva som skal til for å ettermontere denne typen lykter.

 

Anbefaler dette forumet å bytte ut hele innsatsen til noe ala denne typen? Gjøres dette av merkeverksted med garanti?

 

Jeg ønsker å gjøre dette "skikkelig" uten ansvar selv, men er ikke sikker på hva som kreves, eller som blir bra for den saks skyld.

 

Noen tips?

 

Kommenter gjerne prisforlangende i annonsen hvis noen har lyst også smile.gif

 

mvh.Andreas

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter at du har brukt x antall tusen på nye lykter så trenger du også automatisk nivåregulering av lyset. Da må du kjøpe sensorbiten, få montert den på akslingene. Så er det helt sikkert en styre modul til de. Det koster også x antall tusen. Ballaster og xenon pærer er heller ikke billig. Og i tillegg må du vel også ha lyktespylere? Har du ikke det må du kanskje ha ny front som har det.

 

(Usikker på det med lyktespylere)

 

Så om du ikke har kjøpt bil enda, og vil ha xenon lys så prøv å finn en annen bil som har xenon. Jeg tror det blir billigere for deg. Om nye lykter koster 14 tusen kr, så ser jeg for meg totalpris på over 20tusen for å få det godkjent gjort på bilen din. 

Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hk
Prosjekt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Godkjente lykter (som du har linket til)

2. Automatisk høyderegulering (Sensorene ligger i demperene/Fjæringssystemet på bilen, og blir D.Y.R.T om det ikke kom fra fabrikk). Alle passater med prosjektorlinser (xenon eller ikke) har høyderegulering, men jeg vet ikke om dette er tilfelle for lyktene dine siden det er utelukkende halogenreflektorer.

3. Lyktespylere SKAL være tilstede

4. Om xenon er et krav, anbefaler jeg deg å finne en annen Passat :-) Det blir for mye penger og trøbbel for å få dette gjort riktig og få det godkjent.. :-)

- 1995 VW Golf GL - 1,8l 90hk - Se bilen her

 

- 1992 VW Golf VR6 - 2,8L 174hk - Se bilen her

 

Problemer med Golf 3? Ta en titt her!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår