Jump to content

Toyota Carina 2XL som fusker

Rate this topic

Linn Wergedahl
 Share

Recommended Posts

Hei! smile.gif

Jeg har da en Toyota Carina 2XL fra 1989. Denne kjøpte jeg helt feilfri, og uten rust sommeren 2012. Men 2-3 måneder etter kjøp så lå jeg merke til at bilen begynte og nøkke ved pådrag. Og til nå så har det blitt enda verre da den plutselig hopper over til å gå på tre sylindre. Denne feilen blir mye verre når motoren er varm. Ho fusker også en del på tomgang, og kan være ganske tungstartet om det er fuktig ute. 

Til nå så har jeg skiftet en del deler som:

Fordelerlokk/rotor (helt tørt og fint inni)

Tennplugger (ikke noe tegn til olje/fukt nedi)

Lambdasonde

Og så har de også sjekket på verksted om det er noe feil med bensinfordelingen/hvor mye/lite motoren får. Men dette var helt greit. 

Så nå tyr jeg til bilforumet da jeg tror, og er GANSKE sikker på at det er langt mye mer kunnskap her, enn på de verkstedene jeg har vært innom. Du som leser dette; Har du noen forslag på hva det kan være? Evt hva jeg kan gjøre for at bilen skal fungere igjen (helst for en billig penge)? 1zhelp.gif 

Takker på forhånd, og håper INDERLIG på respons da jeg ikke har mulighet til å kjøre på en bil som er så upålitelig som den er. 

Mvh. en stk. fustrert Linn yelrotflmao-vi.gif

post-143489-0-75791200-1388898939_thumb.jpg

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share

• Similar Content

• By grendal93
      Hei, jeg har prøvd å finne hvor oljelekasjen jeg har på min golf uten hell. 
      Tenkte først at det kom ifra oljetrykksensoren som ligger nesten øverst på motoren siden det var mye oljesøl rundt den. Vasket rundt og sjekket igjen så fant jeg olje nesten helt opp til trykksensoren.
      Sjekket også tennpluggene og det var olje i alle (dette kan komme ifra dårlig påfylling av olje) skal tørke ut oljen og sjekke igjen. 
      Har også en varsellampe på motoren og når jeg starter bilen så får jeg opp en varsel der det står "oil sensor workshop". 
      Kort forklart om motorkraften som jeg mister. Når jeg skal ut i kryss så må jeg gir mere gass en vanlig for og ikke kvele bilen. Når jeg kjører rolig på flat vei så kjenner jeg på bilen og gassen at den mister litt kraft også kommer det tilbake om 250ms ca. Når jeg slipper opp gassen på flat vei så rister bilen 4 ganger før den bremser på giret. 
      Har sjekket at alle tennplugger fungerer og det gjør di. 
      1 ting til! Oljen renner ikke ned på hverken girkasse eller reg reim, det er mest fokusert på fronten ( kanskje bak) 
      Det at jeg mister motorkraft av og til kan vel ha noe med oljesøl i tennpluggene? Hvis det ikke er problemet hva kan det være? 

Tips om problemet, anbefalinger, meniger om og levere inn til verksted for og finne oljelekasjen taes gjerne imot! 
    • By Areelvestad
      Hei,
      Jeg eier en Volvo S60 2011 mod, tidligere kjøreskolebil. Siden November 2020 har jeg hatt problemer med å få start i bilen. 
      Bilen har gått rett over 225.000 km. 

Når jeg trykker på start-knappen hører jeg bare en enkel klikk-lyd. Noen ganger trenger jeg bare vente litt, så starter den som vanlig. Andre ganger må jeg prøve å starte den i opp til 10 minutter før startmotoren reagerer. 
      Opplevde dette først i november. Da byttet jeg batteri. I januar døde dynamoen, og den ble byttet. Nå siden starten av mai har feilen kommet tilbake. 
      Har hatt den på mitt lokale verksted, som ikke aner hva det kan være, og ber meg ta den til Volvo-verksted. 
      Har snakket med Harila og Bil i Nord. Harila mener det kan være startmotoren som er dårlig. Bil i Nord mener det kan være en jordingsfeil mellom batteri og startmotoren (svart kabel som skal gå fra batteriet, men jeg er dum og klarer ikke se hvilken av kablene han mener). 

Jeg, som kan svært lite om bil og motor, mener det virker som om startmotoren får for lav spenning og nekter og starte. Dårlige kabler? Av og til starter den raskt som bare det, andre ganger tar det mange forsøk. 

Vet noen her hva det kan være? 
      Spør her før jeg evt. leverer den inn til et Volvo-verksted og går konkurs. 

Mvh Are
    • By robertm
      Hei, jeg har en TOYOTA AVENSIS (08 mod, D-4D motor) med regnr NF 29799
      Jeg skal bytte ABS-sentral på bilen.
      Jeg fant én brukt online med delnr. 44540-05050.. vil den passe bilen?
      Hvis jeg ikke tar feil så er original dele nr. 44050-05110 og 44050-0511 til bilen.. Stemmer det ?

Mvh Robert.

• By Roavik
      Har problemer med å få tak i hel aksling venstre foran, noen som vet om en brukt? Dette er en 1,6 Automat, 2006, eller kanskje noen vet om andre modeller som har samme aksling?
    • By mpal98
      Hei! 

Jeg ser på en brukt toyota c-hr 2017 som jeg vurderer å kjøpe. Hva mener dere er best å installere av defa eller webasto på den? Har tilgang til strøm hjemme, men ikke på jobb. Hvordan er det med webasto på den? Går bilen tom for strøm med mye småkjøring? Bruker den mye drivstoff? Hva kan forventes av feil på disse? Koster det mye å få montert på et verksted? Til info: Har ikke mye snøring på bil. 
  • Populære emner nylig

• Recent Achievements

• martinlol went up a rank
      Korporal
  • Create New...

Important Information

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Privacy Policy