Gå til innhold

Ble påkjørt (uten forsikring) andre part uten eu-godkjenning?

Ranger emnet


thomas_hansen

Anbefalte innlegg

hadde en liten ulykke her om dagen hvor jeg med bil uten forsikkring(dumt jeg vet) blei krasjet i når  jeg sto stille får å holde vikeplikten min da det kom en bil i feil kjørebane å kjørte rett i fronten min, hvor bil som kjørte inn i meg ikke er eu godkjent. hvordan kan dette løse seg? får jeg all skyld sjøl om han lå over fartsgrensen i motsatt kjørefelt uten forsikkring? 

 

taker får di svar jeg eventuelt måtte få smile.gif

 

Mvh Thomas

 

 

la ved et bilde hvor jeg prøver å forklare hva som skjedde men ikke like lett.

 

post-147688-0-30656000-1388874522_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke sikkert du får noe problem, for hans forsikring er ikke gyldig siden bilen ikke er EU-godkjent så det er en mulighet for at det bli regress mot han etter at forsikringsselskapet hans har utbetalt summen etter takstsering. Ta dette med god fisk, for jeg er ingen jurist og vet ikke hva forsikringsselskapene praktiserer, ikke heng meg hvis jeg tar feil.

 

Men, hvorfor blande inn forsikringsselskap når dere begge kjørte ulovlig?

Bilforumet.no
Super Moderator
 

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hadde en liten ulykke her om dagen hvor jeg med bil uten forsikkring(dumt jeg vet) blei krasjet i når  jeg sto stille får å holde vikeplikten min da det kom en bil i feil kjørebane å kjørte rett i fronten min, hvor bil som kjørte inn i meg ikke er eu godkjent. hvordan kan dette løse seg? får jeg all skyld sjøl om han lå over fartsgrensen i motsatt kjørefelt uten forsikkring? 

 

taker får di svar jeg eventuelt måtte få smile.gif

 

Mvh Thomas

 

 

la ved et bilde hvor jeg prøver å forklare hva som skjedde men ikke like lett.

 

Send inn skademelding, så løser det seg nok.

 

PS. Er bildet fra Lillestrøm?

Klikk Liker ute til høyre hvis du liker dette innlegget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aha, så ikke du hadde skrevet at du hadde vikeplikt. Så lenge du hadde vikeplikt vil du få skyld.

 

Han skriver også at han står stille fordi han overholder sin vikeplikt, og den andre bilen kommer over i feil kjørebane og krasjer inn i han.

Så hvis han står stille i sitt felt og overholder vikeplikten sin, så vil den andre bilen få skylden, fordi det er den som kommer over i feil kjørefelt og forårsaker ulykken

Bilforumet.no
Moderator: Lakk og Karosseri

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han skriver også at han står stille fordi han overholder sin vikeplikt, og den andre bilen kommer over i feil kjørebane og krasjer inn i han.

Så hvis han står stille i sitt felt og overholder vikeplikten sin, så vil den andre bilen få skylden, fordi det er den som kommer over i feil kjørefelt og forårsaker ulykken

Utifra tegningen (hvis den er helt korrekt) så står bilen til TS ute i kjørebanen. Hvis det er vikepliktskilt gjelder vikeplikten begge kjørefelt, selv om bilen kjører i feil felt.

Bilforumet.no
Super Moderator
 

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med Jesper1201.

 

Om din bil er til hinder, om din bil har brutt vikelinjen,  for trafikk på den veien med forkjørsvei, har du brutt vikeplikten, forsikring eller ikke har lite å si i denne sammenheng. 

 

Er enig i EaglePilot's vurdering av tegningen også. Litt for grov skisse til at det kan gjøres en fullverdig bedømmelse av ansvaret her. Skal du kontakte forsikringsselskapet ditt, ville jeg tatt meg bryet å tegne en mer detaljert tegning og gjort dette så nøyaktig som overhodet mulig. Få hjelp av noen til å skissere om nødvendig. 

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her kommer jeg opp fra parkeringshus under bakken uten skilt får vikeplikt da det er gangfart på plassen og et lite torg med masse parkeringplasser på. Og her kommer bil b i får høy fart og i motsatt kjørebane uten noen hindring av annen trafikk. Vell og merka var bil B en taxi og satt og fikkla med noe som en telefon eller et taksameter. Men jeg mener nå at en bil som ikke er eu godkjent ikke har gyldig forsikring til å ferdes på vei. Og da med min bil uten forsikring så blir vell dette samma opplegget?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår