Gå til innhold

volvo 940 b230fk kutter!

Ranger emnet


richard50

Anbefalte innlegg

Hei. har ein volvo 940 b230fk 96mod
har montert viking chip og boost controller, i begynnelsen kjørte jeg med 0,6 - 0,7 og det funker meget bra ein liten stund, plutselig her om dagen når jeg kjørte så kutter den plutselig på 3500 - 4500 omdreininger, det skjer altså hele tiden nå vis eg stiller opp mer enn 0,5bar. har prøvd å bytte slange tilfelle det var noe hull i den, men hjelpet ikkje det heller. virker som turboen stopper å lade heilt...

håper noen har ideer om hva det kan væresmile.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Ulyder i bensinpompa, eller tett bensinfilter?

 

Har du snurret litt fram og tilbake på dysan, så dem ikke tette sæ?

 

Sjekk også om waste gaten din e helt tett, anbefale mest å kjøp en som e laga for 1 bar me justerbart stag, isteden for å kjør me boostkontroller.

 

Prøv åsså å koble slangen som kjem fra dumpventilen/resirkuleringventilen rett opp mot luftmanifoilen så den ikke går gjennom te trykkventilen som ligg på høyresia når du åpne pansere.

Volvo 945 LT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ingen ulyder, men sjekka turbinen den var ein god del slakk i den... skal kjøpe ny turbo, men vet ikkje hvilken enda, tenkte å kjøre med 1bar elns.

noen du kan anbefale til ein grei pris? angående det med vannkjølinga, må eg ha ein med vannkjøling eller evt hva må eg gjøre får å ikkje ha det? tette den bare?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville sendt den gamle turboen til innbytte med et mellomlegg for en vedlikeholdt en. Mye billigere en å kjøpe ny pga. Den originale 13-c turboen leverer helt fint 1 Bar med en justerbar klokke (Waste gate) som har fjær for ett bars trykk.

 

Jo mindre turbo, jo raskere spoles den opp og bilen blir kvikkere, bare tull med stor turbo for intercooleren klarer ikke mere trykk uansett.

 

Tror ikke de fleste turboer kommer med vannkjøling, som regel er det bare oljekjøling.

Volvo 945 LT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår