Gå til innhold

Signert kontrakt, manglende deler..

Ranger emnet


rs4sport

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen!

Jeg kjøpte meg en A4 TQ 1995 modell for ca. 1 måned siden.

 

Meg og min bror besiktiget bilen og konkluderte med at selve bilen var ett ok kjøp. Snakket da med selger og vi ble enig om en pris.

 

Bilen har blitt sjekket av VAG mekaniker og han mener at for prisen jeg fikk bilen for har jeg gjort ett bra kjøp.. MEN!

 

Her er problemet.

 

I annonsen sto det at med bilen fulgte det med både chip og 3x bærearmer, og jeg dobbeltsjekket med selger om at han hadde dette, vi signerte kontrakten hvor jeg ba han om å skrive på at disse delene fulgte med. Dette gjorde han med god samvittighet, men sa delene lå der han egentlig bodde ( 4 timer fra Bergen ).

Jeg sa at kontrakten er bindende og jeg tok kontakt med han igjen i dag for å sjekke om han hadde funnet delene.

 

Nå sier han at delene er solgt og rotet bort. Når jeg skriver at kontrakten gjelder, sier han bare at jeg fikk bilen billigere enn hva bilen var annonsert for.
Da svarer jeg at bilen fikk jeg billigere pga den reele standen på bilen iht. annonsen som var lagt ut på nettet. Denne prisreduksjonen hadde ingenting med delene som skulle fulgt med å gjøre. 

 

Håper at noen har litt peiling i forbindelse med dette.. Summen/verdien av delene i seg selv er ikke stor, men jeg mener at man burde kunne forholde seg til seriøse person, og de som ikke er seriøs nok burde smake sin egen medisn. 

Så.. Hva kan jeg gjøre med dette? Det står i kontrakten at BILEN selges som den er, og det er helt greit. Men dette ekstrautstyret som han har skrevet og signert på, burde jeg vel ha noe å si på?

 

Håper alle får en fin nyttårsfeiring og at noen kan hjelpe meg med dette. Tusen takk for all hjelp!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg er enig med deg der. Synd jeg ikke har kontrakten for hånd akkurat nå, men jeg skal sjekke nærmere på den. Men mener at det står at delene lå hos han. og at de skulle sendes. Hvis det er tilfelle, så er dette ett kontraktbrudd. Men uansett så er min bror vitne til utsagn og underskriving, hvor han både sier og per mail tidligere fra før kjøp nevner at han har disse delene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

verdien av hver ting er ikke noe jeg egentlig bryr meg om.. Når jeg har solgt bilene jeg har hatt har jeg alltid vært 110% ærlig for bl.a å forhindre akkurat hva jeg sitter med nå.
En irriterende følelse av å bli lurt. Og at han skal kunne gjøre det så enkelt som det. Bare si at man har deler liggende for så å la vær å gi dem som avtalt? Så om bærearmen hadde kostet 50,- eller 3000,- per stk er ikke hovedpoenget her. Hovedpoenget og av prinsippielle årsaker vil jeg bare vite om han faktisk kan gjøre som han gjør, og om jeg ikke har noen mulighet for å enten få han til å betale det det koster, eller skaffe til rette den delen av kontrakten han har signert.. Bilen står i garasjen den, og foreløpig er den ikke i bruk. Her går det mest på prinsipp. 

Takk for svar så langt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for all hjelp, var litt frustrert når jeg skrev tidligere, så ordla meg gjerne litt feil hehe..
Men regner med de fleste som vet hva en handel mellom to eller flere parter innebærer forstår hva jeg mener og hvor irriterende det er når man står igjen uten det man har blitt enige om.

 

Jeg skal ta kontakt med forbrukerrådet, for når jeg sendte siste melding til han fikk jeg ingen svar, så får høre hva de sier. 

Men hva tenker dere er reelt å "kreve" i denne situasjonen?
Personlig vil jeg egentlig kreve det som står skrevet i kontrakten, ettersom det er det som er avtalt. 

 

Men vil gjerne høre deres mening? 

Tusen takk for svar så langt!! 

Skal gi tilbakemelding når jeg har kommet lengre og evt. få litt dypere info fra forbrukerrådet, slik at jeg kan poste det her!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

God kveld godtfolk! Da er jeg ferdig med å forhandle saken i forbrukerrådet, og vi kom frem til en "delvis" minnelig løsning..
 

Da jeg tok kontakt med forbrukerrådet var selger plutselig villig til å gjøre opp for seg, men nektet å gå med på noen av mine forslag til løsning. 
Etterhvert forstod jeg at dette ville kreve mer tid og energi enn nødvendig ettersom selgeren tydeligvis nektet å gjøre opp for seg på en saklig og riktig måte.

Anyways.. Saken endte med at jeg mottok 2 bærearmer og ett casterstag, (casterstaget var brukt).. Og fikk også Powerflex foringer ny i eske til nesten hele understellet. 

MEN!

Da jeg hadde jevnlig kontakt med forbrukerrådet så var saksbehandler enig med meg på alle punkter og at jeg mest sannsynlig ville vunnet frem i en evt. sak på resten av delene, evt. ett erstatningsbeløp som dekket ca. sum av delene +-. Men ettersom det kunne ta opptil 4 måneder valgte jeg da å ta til takke med det jeg hadde fått frem og avsluttet 

 

Jeg kunne da altså fått mye mer enn det jeg endte opp med.

Men konklusjonen her er at dersom man blir utsatt for noe slikt enten summen er høy eller lav så bruk retten din uansett! Forbrukerrådet er meget behjelpelig og for meg handler det også å få vekk svindlere/løgnere eller annet svineri! 

Takk for titten!
Otterlei

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår