Gå til innhold

Det lukter svidd av bilen


Getsmart2013

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har Ford Focus 1,6 1999. Bilen min fusker og det lukter litt svidd etter at jeg har stoppet, merker kun lukten når jeg har passert venstre bak dekk. Det vil si sånn ca ved bagsjen. Hva er årsken til at bilen fusker og det lukter litt svidd? Kan det være katalysatoren som er ødelagt? Siden den fusker og det lukter litt svidd etter at jeg har parkert og går ut av bilen.....

 

Diagonose test koster 5 000 kr hos ford forhandler, gidder ikke betale så mye for en test som tar under et 1min. Eneste man skal gjøre er å koble kablen i bilens hjerne (ECU) og vips så får du feil meldinger opp til bærbar pc-en. (Bare hvis du har koblet testeren til bærbar pc-en da)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Diagonose test koster 5 000 kr?? Haha, du må vel ikke kjøpe hele maskinen? 

 

Vi på forumet tar 100kr ca smile.gif

http://www.bilforumet.no/topic/291109-trenger-du-diagnose-pa-bilen-din/

 

Jeg har også en maskin du kan få kjøpe av meg for 200kr om du vil ha

 

Men tilbake til problemet. Kan jo være en bremsekloss eller to som ligger inntil. At du har dårlig kaliper. Har du prøvd å kjenne på bremseskiva da det lukter svidd? (PS: Kan være VELDIG varmt så vær forsiktig)

Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hk
Prosjekt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en dårlig skulder, så jeg får ikke kjørt bil nå. 

 

Men har du sjekket på bilen da den har luktet svidd? F.eks åpnet opp panseret og sett / luktet om du kan se / lukte noe der. Eller som jeg skrev lengre opp, kjent på bremsene dine? 

Bilen fusker ikke pga bremsene, men jeg vet at bremser kan lukte. 

Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hk
Prosjekt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"full service" kan bety så meget for den enkelte eier, spesielt når bilen skal selges.....................

Spør om nøyaktig hva som ble gjort, (utenom skift av motorolje + filter + smøring, som har lite med om hvordan bilen sviver).

Kanskje tidligere eier har sprøytet Tectyl eller annet på for å "rustbeskytte" bilen - (gjemme rustskader), og dette har kommet på eksos og derfor lukter når det blir varmt?

Dersom alle alltid ville ha det beste, ville alle kjøre amerikansk bil!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår