Gå til innhold

Urethan i torsjons røra....

Ranger emnet


JHU

Anbefalte innlegg

Så klart sparer det drivakslene. Men ikke på grunn av svampeffekten i gummi'n...

 

Når du går av clutchen dyttes hjulene fremover ca 1 cm, Kanskje mer hvis fjærplatene bøyer seg...noe de som regel gjør. Resultatet er at spissingen forandres, og feste redusert. Derfor hjulspinn.....og akslene holder. Den samme effekten får du ved for slappe torsjonsstaver eller dårlige dempere. Bilen setter seg for mye. Chamberen forandres og feste reduseres...hjulspinn.

 

Dette er ikke noen god måte å "spare" drivverket på hvis man er ute etter gode tider. Ta heller og monter en demperanordning alà Berg på clutch armen. Dette vil redusere sjokket på drivverket.

 

Men husk viktigst av alt er forspenning ved sluring på startplaten....sparer utstyret og forbedrer 60 fot'n...

 

Hva er den beste 60 fot'n din? Det er starten som betyr noe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

den er vel 2.6 eller no... sliksa fikk jeg aldrig prøvd skikkelig... men jeg bakker ikke ut nå.... det blir urethan neste år... Jeg tror ikke at den spissingen du får fremover skal tilsi at du får dårligere feste.... trykk bildet blir likestort samme hvilken vei hjulet styrer i forhold til bilens senter linje... bakstillinga stiller man sikkert best ved å ha litt positiv camber før start og at den drar seg ned til null camper eller bittelitt negativ... rettningstabiliteten øker med toe-in... men det tar nok krefter og..

 

babyhmm?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et sekund mer enn nødvendig det.....huf og huff!

 

Er mest enig med meg selv, ang spissingsvridningen ved akslerasjon. Prøv og vri på skoen, akkurat i det du skal sparke ifra..... ???

 

Toe-inn tar mye krefter, men jeg tror ikke det har så mye å si i dragracing. Da sporten består av akslerasjon, mens toe-in tar effekt ved hastighet. I top-fuel hvor store hastigheter oppnås betyr det såklart mer enn våre lusne 180 km/t..

 

wtf?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det jo ikke hjula som "vrir" seg det er hjula som får tak og trekker seg fremover... dvs at den får noen grader mer toe inn enn den hadde før akselerasjonen.... den klarer ikke dra seg til den mister feste.... den tendensen reduserer seg selv.... (slipper det har den ikke feste nok til å bøye fjærarm og komprimere gummi.... er som med høna og egget)

 

Hvis starten blir go.... så kjører jeg en 12.6 jeg da... ?

 

babyhmm?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har nok rett. Men..men...men..

 

men noe jeg har rett i:

Med stumt montert kasse og solide forankringer av rammebein...så hadde du kjørt 12'ere for lenge siden! Stabeist!! Men du skal jo absolutt ha comfort....:nono:

 

Vet du begynner å bli lei av å høre dette nå.....men det hadde vært lurt om du hadde prøvd....

 

Jeg kjører jo 60 fot på 1,8 med 1915 og slurecluth!!! Hvorfor gjør jeg det, og ikke du. Hva er forskjellen på bilene bortsett fra at du har lettere hjul? Svaret finnes der ute.....morph

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kjenner meg.... jeg går kryss og tvers over de opptråkkede stier... hehe... skal mer til å overbevise meg enn "alle gjør det"

 

Jada jada jeg er vrang... skal prøve med urethan til våren eller blir det alu... spørs om jeg får en annen luftkjølt bruksbil...

 

Det er antagligvis lettere å posjonere ut kreftene med 1915 enn med min.... pluss... jeg blacker helt ut når starten går... pedal to the metall.... fullt spinn!! :cocain:

 

babyhmm?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår