Jump to content

Mareno sin Audi A4 2010 Quattro 2xS-Line Sedan

Rate this topic


chrismareno
 Share

Recommended Posts

hallais, da blir d nytt " prosjekt " små justeringe her og der.. 

har tidligere kjørt 3 - 4 golf mk3. men ble lei, så skaffa meg heller en Audi. 

har ikke gjort så veldig mye enda, men kan slenge ut noen bilder av bilen som den er nå !

 

utstyret på bilen er ganske simpelt,

AMI spiller

ryggesensor

avtagbart hengerfeste ( must i finnmark ) alle kjøre me scootern på hengern !

elektrisk rullegardin

2x S-line 

sort tak

det som e verdt å notere i alle fall!

 

tenker og legge solfilm 35% runt hele biln samt frontrute.

tenker også og sette på vossen/senk . må bare se om det blir CV3 eller noe annet!

blir mest sansynerlig og kjøre fullt AUDISON anlegg i biln , " demo " bil til lokal forhandler, så kan bli artig å se ka som skjer der!

 

blir og holde tråden oppdatert når det skjer mere, regne me d e ganske stillt i vinter, memindre man bynne og innstalere anlegget, og lydisolere biln.

 

969198_10151465555055689_1715113170_n.jp

 

sånn va biln når den ble overtatt

 

1487342_10151812167980689_1703313059_n.j

 

og alt som er nytt er Fullt LED inni bilen , og LED grøftelys, SAMT ledbar bak grillen

 

1470208_10151812167990689_263267977_n.jp

1517553_10151812168000689_675694375_n.jp1525206_10151812168115689_912951630_n.jp1459210_10151812189785689_1899748054_n.j1476609_10151812189780689_1310110087_n.j

Ganske fornøyd både med lys og utsende .. slipper bøtter forran , og slipper og demontere planken om sommern.. MENE altså at sedan ska se cleen ut, så da skjuler man skitn ! :)

Audi/VW

 

Audi A4 2.0TDI Quattro 2010

Golf Mk3 Variant 1997

Golf Mk3 1993

Golf Mk3 1996

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Fin bil. Og sotede ruter gjør seg godt på en sort bil, men å legge film på frontruten ville jeg droppet.

Du vil GARANTERT få problemer med onkel politi, selv om det kanskje er lenge mellom kontrollene i Finnmark.

Og skulle du være uheldig å havne en ulykke eller utforkjøring vinternatt så vil det kunne brukes mot deg.

 

Personlig ville jeg vært så redd for å skulle kjøre på en fotgjenger eller noe..

 

Likte oppsettet med lykten, ta gjerne et bilde fremover med og uten den ekstra lykten.

Det er jo ganske bra lys originalt på disse bilene så jeg lurer på om det gir noen effekt.

 

Tuning av motor kan jo kanskje være på listen, jeg har gjort det og det anbefales virkelig.

Link to comment
Share on other sites

takker ofpist ;) . 

ja det gjør seg me sorte ruter, utn tvil ! og ja, under uhell vil d ikke komme i min favør at æ har film på bilen! om d så e på front eller sideruter forran. MEN har hatt film på frontruten dem siste 5åran, pga migrene så er det d letteste, kjører da en spessiel film til frontrute, tilsvarer 85%lys innslepp !:) så fjerne man også alt av UV som er plagsom!:)  MEN FORTSATT HØYST ULOVELIG. 

ser no også på nye regler fra året som startet nå. blir man tatt me film på front rute kan man miste lappen! 3 måneder utn atlså. så ja d e høy pris og betale får å være mafia!;)

kjøre på folk er noe som kan skje fort både me og utn film. tar mæ skjøl i å kjøre roligere me film enn utn. pga at man e mere obs!:)

 

ja det er rett. er ikke DÅRLIGE lys orginalt. men dem e heller ikke nåt å skryte over!. så æ fiksa planken, ska vise dæ med og utn den påslått! men ja, d merkes forskjell!:) og svert fornøyd!:) 

 

ja har sotte og vurdert og tune motorn, altså legge inn ny program vare. men ser dem fleste som gjør dette må bytte Svinghjul til clutch og clutch kort tid etter. :/ men har andre planer, større turbo å kos! blir knallbra ;) 

Audi/VW

 

Audi A4 2.0TDI Quattro 2010

Golf Mk3 Variant 1997

Golf Mk3 1993

Golf Mk3 1996

Link to comment
Share on other sites

Større turbo uten å tune gir ikke mye mening.

 

Men ellers så stemmer det at clutchen er litt svak på disse bilene..

Min tok kvelden bare noen få mnd etter jeg tunet, men jeg er litt tilbakeholden med å skylde bare på tuningen.

Det ble jo helt klart mye hardere kjøring, når man plutselig hadde mer gamp å leke seg med.

Link to comment
Share on other sites

  • 8 months later...

Hei.

 

Har selv kjøpt med an A4 Allroad, å vurderer å montere Ledbar. Fikk du løs grillen uten å ta løs fanger?

Hva festet du ledbaren i ? Tror du det er mulig å bruke ei sånn skiltplate på baksida av fangern opp ned, for å kunne feste den der? Altså skru den fast i skiltplata, men på baksida..

Hvor henta du styrestrøm til lysa?

Nice montering forresten=)

 

Dan Erik 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share

  • Similar Content

    • By Fyrstikker
      Hei! 
      Har problemer med min Audi A4. Den fusker litt på tomgang og når jeg kommer litt opp i turtall ved hardt/normalt gasspådrag.
      Er jeg forsiktig på gassen og så vidt trykker den inn går den greit.
      Den begynner å riste litt og motorlampa begynner å blinke en stund før den forsvinner igjen under kjøring.
      Dette skjer ikke hvis jeg bare ruser motoren.
      Diagnose med Carly sier blant annet feilkode P0333. (Description: High Pressure Sensor (G65). 
      Har byttet denne sensoren og nå lyser ikke ECON-knappen konstant (noe den gjorde før bytte av sensor og gåen sikring). Nå lyser den ikke når jeg starter bilen, men lyser konstant etter en liten stund.
      Søker jeg opp denne feilkoden på nettet står det Knock Sensor 2 Circuit High Input (Bank 2) og ingenting om G65.
      Noen som har forslag til hva dette kan være og hva som kan prøves?
       
    • By Luff
      Hei hå, jeg har et sinnsykt irriterende problem med min a6 2005 2.7 TDi v6 sedan. Følgende er gjort med bilen: stage 1, egr blending, swirl flap delete og turbobytte.
      Bilen fungerer som bare juling når problemet ikke er tilstede. Problemet er aldri tilstede når jeg starter bilen mens den er kald eller varm, men midt i mellom. Jeg hadde bilen inne på verksted og de sa at jeg måtte bytte turbo, da feilkoden er p0299 turbocharger underboost, så byttet jeg turbo og problemet er der fortsatt. Denne turboen er elektrisk styrt med servo og eg stag inn i turboen. Dette følgte med ferdig kalibrert da jeg kjøpte den nye turboen. Noen som har tips? Spørsmål? 
       
      takker!
       
    • By audia41,8tb5
      Jeg byttet batteri på Audi a4 b5 1,8T stv 1996mod med motor kode AEB min her om dagen, og etter det så starter den og går i 1-2 sekund for så å stoppe.
      Om jeg fjerner Minus polen på batteriet så starter den med en gang og går helt som den skal. Men om jeg stopper bilen og prøver å starte den igjen så er problemet tilbake. Tror det er startsperra som spiller meg ett puss, men hvem vet ? Håper noen smartinger her inne vet hva det muligens kan være. Om det er startsperra ,åssen får jeg den til å fungere slik den skal ?
      På forhånd så takker jeg for alle forslag som måtte komme inn :-)
       
    • By Wikos
      Hei alle,
      og god jul :) 
       
      Jeg har nylig kjøpt meg en 1991 Audi 100 2,3 Q med en AAR motor, med 374" km på telleren. Denne har stått i flere år ubrukt. Ved henting så startet motor men gikk bare 3,4 syl.
      Jeg skiftet plugger og rengjorde pluggledninger i begge ender, samt skiftet luftfilter. Etter det gikk den til å få på alle syl men gikk ujevnt på tomgang og dro veldig dårlig.
      Når den ble varm ville den ikke starte. Starter igjen etter noen timer.
      Skiftet så  drivstoffilter.  Ble ikke bedre av det selv om trykket ble vesentlig bedre igjennom filter, det gamle var nesten tett.
      Etter skifte av drivstoffilterfilter så kjørte jeg varm motor. Var fortsatt merkbar dårlig motorkraft men den gikk på alle syl. Jeg ruset den opp og etter noen sek så døde den ut.  Og her står jeg pr i dag. Den vil ikke starte. Ingen gnist ut fra coil når jeg kobler ledning direkte på plugg (mot gods ).
      Jeg skiftet Pluggledninger, Coil og hallgiver. Har kontrollert at ny hallgiver gir signal og virker.
      Fordeler er stilt inn tilnærmet som den sto ved demontering og kontrollert opp mot ØD på svinghjul.
      Fortsatt ingen gnist.
      Har lagt merke til at tenningsmodulen som står ved coil blir meget varm når tenning står på. Hvor varm den skal bli er jeg usikker på? Men denne blir så varm at jeg ikke kan holde fingrene på den.
      Kan også legge til at det er ingen reaksjon på turteller når jeg kjører starter. Turteller virket når motor gikk.
      Temp.nåla i instrument beveger seg ikke selv om motor er varm.
       
      Har funnet fantastisk mye bra info på denne siden! :) Mange tråder med samme/tilnærmet problemstilling. Har fulgt feilsøking som beskrevet i disse men ikke kommet til bunns  enda.
      Her kan det selvfølgelig være flere feil.  Delmål er å få start :)
      Noen som har noe tips? :)
       
       
       
    • By AudiA52010
      FullSizeRender.mov FullSizeRender.mov Hei! Har en Audi A5 2.0L diesel quattro  fikk problem med den i dag, når jeg starter bilen og tar ut clutchen så rister det VELDIG, rister også når den er i fri, hører det på videoene jeg legger til.  Lurer på om noen kan si noe ut ifra bare dette? Og eventuelt hva som er normalt å betale for å reparere det. 
       
       

      FullSizeRender.mov FullSizeRender.mov FullSizeRender.mov IMG_4536.MOV
  • Populære emner nylig

×
×
  • Create New...

Important Information

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies.