Gå til innhold

Prøveskilter - hva reglene er for å få røde harde prøveskilter?

Ranger emnet


Driftboy32

Anbefalte innlegg

Hei , lurer på hva reglene er for å få røde harde prøveskilter ? 

Sitter med en tanke om å registrere et enkeltpersonsforetak som skal drive med litt bilpleie , foliering siden jeg allerede gjør dette litt svart fra før.   Men tenkte å registrere enkeltpersonsforetak egentlig mest fordi å få prøveskilter for da har vell jeg lov til å få det, ikke sant ? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må først starte ett firma (org.nr) så kan du søke vegvesenet om slike skilter.

Jeg tror du bør sette deg litt mer inn i hva det faktisk koster og ikke minst hva det kan koste hvis du blir tatt for missbruk :)

Bare søk på "årsprøvekjennemerker" på google så skjønner du hva jeg mener.

Bilforumet.no
Super Moderator
 

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koster vell i grunn mellom 15-30k for et par med forsikring og alt. Vet at det kan koste nermest livet hvis man missbruker de.

Men har tenkt å bruke det på import biler, mest mazda med wankelmotor. Hvis jeg blir tatt er det vell bare si at du er ute å tester en oppgradering på motoren siden wankelmotorer trenger å skrus på døgnerundt , så det holder vel til hvis man blir stoppet å må legge fram grunn til hvorfor man er ute å kjører ?    

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk at når du skriver en kjøreseddel må kopien av denne oppbevares i ett år.
Hvis vegvesenet foretar en kontroll og ser at den samme bilen blir brukt regelmessig, til og fra jobb, ha med passasjerer eller lignende overtredelser iht. kravet for prøveskilt kan du med lov bli pålagt å betale opp til dobbel avgift på den aktuelle bilen hvis overtredelsen er grov.

Tror det er ca 3,000,- for skilter og alt fra 5-15,000,- for forsikring alt etter hva du velger.

 

Litt lesestoff.
http://miniforetak.no/oppstart/202-slik-starter-og-registrerer-du-et-enkeltpersonforetak

 

Bare så det er klart, jeg er ikke imot at du vil prøve på dette, bare prøver å hjelpe deg litt så du vet hva du begir deg ut på :)

Bilforumet.no
Super Moderator
 

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår