Gå til innhold

A4 B5 1.8TQ eksos, testpipe og luftfilter, erfaringer?

Ranger emnet


AndreKK

Anbefalte innlegg

Nettopp fått chippa bilen og tenkte å legge litt mer penger i effektdelen ved å fjerne kat, slenge på no bedre eksos osv.

Har så å si sett meg ut testpipe fra NAI og luftfilterkit fra BSR, men er det noen som vet om greie effektanlegg som selges i norge, evt sverige?

 

Noen som har noen gode erfaringer med ett spesielt merke?

1999 Audi A4 1.8 Turbo Quattro Avant

2007 Aprilia RS 125 FP

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har satt på sportsfilter på min A4 1.8T og det har ikke tatt livet av LMM. Riktignok så er det filteret uten olje og jeg skifter det når jeg føler for det!
Men jeg vil ikke anbefale å bruke innolja filter på disse bilene, så der sier jeg meg helt enig TKarlsen.

 

I tillegg - Hvis du vil bevare turboen din, så er du litt smart og monterer en ny resirk.ventil. Den originale er laget av plast og fører mye av trykket tilbake inn i turboen(Noe som bremser turbo og sliter veldig). :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, så ikke for meg 20 hester mer med bare nytt sportsfilter, men hadde vært litt kult med en noe tydeligere pop-off-lyd fra resirken. Har forresten TS-racing resirk i alu, satt på den før chipping.

 

Andre filterkit som er greit å montere på den her? Har noe K&N-greier fra før om jeg ikke tar feil, hvor hele den nedre delen av luftfilterboksen er selve luftfilteret, men er ikke helt fornøyd med det..

1999 Audi A4 1.8 Turbo Quattro Avant

2007 Aprilia RS 125 FP

Lenke til kommentar
Del på andre sider

**Host host** .. kjør originalt luftfilter **host**

 

Eksosen og luftfilteret på bilen din er vel på samme side / like ved hverandre? Er fort gjort å få for mye varmluft i motoren da ;) Varmluft = mindre effekt. Men med åpent filter får du jo mer lyd. Så da får du bestemme selv hva du vil ha ;) 

Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hk
Prosjekt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår