Gå til innhold

Registerreim røyk (Citroen C4)

Ranger emnet


murdlih

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg har en C4 hvor register reim røyk på sirka 68k....

I følge service bok står det "skal skiftes på 120k eller 10år".

 

Hvilke krav har jeg her? Kan jeg klage det inn?

 

Jeg har fått bilen reperarert på Merke verksted til 20k, de prøvde og sende saken til importør, men de avslo å betale for det....

 

Jeg kan legge til at Merke verksted har uttalt skritlig til meg at det var ingen ytre faktorer som forårsaket det, som skjært vann pumpe,

løpe hjul etc... det var reimen i seg selv som røyk. Kan også legge til at dette er en orginal reim fra fabrikk (ikke byttet reim tidligere).

 

Jeg er svært takknemlig for innspill her, på hvilke rettigheter jeg har og hva jeg kan gjøre.

 

Dere må ha en fortsatt fin helg!

 

 

mvh

Erik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samma skjedde med bilen til søstra mi. Kjøpte den av Honda forandler i Spydeberg (Essen bil). Reima var byttet da ho kjøpte bilen.

Etter 12k km +/- røyk reima helt av. Prøvde å ta opp det med Essen bil, men fikk ingenting. Så ble ny motor i den bilen

 

Så jeg vet ikke om du får noe dekket, desverre. Ho fikk ikke dekket noe

post-142873-0-19048200-1386962268_thumb.jpg

Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hk
Prosjekt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som jeg har skrevet mange ganger tidligere; Det er ikke selger som nødvendigvis avgjør disse sakene, det er LOVEN som avgjør - spør FORBRUKERRÅDET her: http://www.forbrukerradet.no/forside/kontakt-oss

 

Ja det er akuratt det, om det går ann å klage det inn for tviste utvalg eller.no.

Skal ta også sende enn mail til forbukerrådet og høre, takk for tips.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kontakt Forbrukerrådet så snart som mulig.

 

Jeg personlig tror ikke du vil komme noen vei med dette, for det er i utgangspunktet en anbefaling at reima skal skiftes på det oppgitte intervallet, og ikke en garanti for at reima holder så lenge.

Så lenge garanti og reklamasjon er utgått blir det da litt på kanten at selger/importør skal settes ansvarlig. For alt jeg vet kan bilen være 9,5år gammel :)

Bilforumet.no
Super Moderator
 

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kontakt Forbrukerrådet så snart som mulig.

 

Jeg personlig tror ikke du vil komme noen vei med dette, for det er i utgangspunktet en anbefaling at reima skal skiftes på det oppgitte intervallet, og ikke en garanti for at reima holder så lenge.

Så lenge garanti og reklamasjon er utgått blir det da litt på kanten at selger/importør skal settes ansvarlig. For alt jeg vet kan bilen være 9,5år gammel :)

 

Bilen er 8år.

Menne de skriver ikke at det er enn anbefaling, de skriver SKAL BYTTES 120K eller 10 år.

Se om jeg kan få noen advokater på jobben til å tolke ord lyden i settingen også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er en mobilitetsgaranti stemplet inn i servicehefte på at reg.reima klarer seg til 120k (eller 10 år) - så har du en sak. Hvis ikke står du nok fort på bar bakke. Det er nemlig en "guideline" og ikke en lov det med intervall på reg.reim. Og hvis -som Mondeo skriver- intervallen er forandret til 5år (som er veldig vanlig i disse dager) så står du nok fort uten noen som helst rett. Men for all del - prøv å få de til å dekke dette!

/// BIS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Peugeot har 5 år på alle ja. Klimaet her i nord byr på utfordringer

 

Må bare presisere at dette gjelder enn Citroen og ikke Peugot.

Så det du sier er at Peugot sier maks 5 år for alle sine modeller gamle som nye ? hvor mange km?

 

Jeg har skrevet endel mailer frem og tilbake til Citroen og de har ikke nevnt at de har senka "lisa", de tvi holder på at 10år eller 120km gjelder og at det er en anbefaling....

 

Jeg har engasjert advokat for å få enn juridisk uttales om Importør kan stilles ansvarlig forhold til hvilken ordlyd det er i teksten i service boken.

For de bruker ord som "skal skiftes 10år eller 120k", de skriver ikke anbefalt...

 

Mener advokaten at importør ikke kan stiles ansvarlig, legger jeg saken død.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er sikker på at det ikke står noe annet også? En registerreims levetid er påvirket av ytre påvirkninger som klima og kjøremønster etc,så jeg er redd du har en dårlig sak..

Det er helt korrekt de skriver de settingene der også, men i den sammenheng har de laget to kategorier "Normale forhold" og "Vanskelige forhold" og bilen et godt innenfor "vanskelig forhold" også....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår