Gå til innhold

Øggie: 1986 Escort Rs Turbo oppussings prosjekt.

Ranger emnet


Øggie

Anbefalte innlegg

Steike, de er jo smykker :) Har sett noe lignende før men ikke så forseggjorte. Her kan man i grunn dekorere som man vil. Hva med Texacodekor for en Texaco-vingebil. Å tøft hadde ikke det vært da :) Det er dette som gjør prosjektet ditt så spennende. Masse selvgjorte detaljer.

Forresten moro at du er i gang med prosjektet igjen.

Edit: glemte å spørre hvordan du fikk til logoene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, xr4ti skrev:

Steike, de er jo smykker :) Har sett noe lignende før men ikke så forseggjorte. Her kan man i grunn dekorere som man vil. Hva med Texacodekor for en Texaco-vingebil. Å tøft hadde ikke det vært da :) Det er dette som gjør prosjektet ditt så spennende. Masse selvgjorte detaljer.

Forresten moro at du er i gang med prosjektet igjen.

Takk takk :) jepp,det hadde vært tøft med texaco dekor! ;) 

Har ikke fått gjort noe mere på rs turboen,den står fortsatt godt i garasjen ennå. Må få starta igjen snart,må bare bli ferdig med cosworth'n først å få den på veien igjen.

Blei ny motor i vinter,mangler å koble opp maxxecu'n å få mappa den. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bygd helt ny eller rebygd den gamle? Går du for moderat uttak eller går du for mer 400 + ?

Er jo girkassa som setter begrensinga på Escosen. De er jo ikke særlig glad i momentet som 350-400 hk gir. Men med det sprutet der så har du jo noe options så du kan gi en snillere ladetrykkstyring for å moderere dreiemomentet noe.

Regner med du følger med på denne tråden også http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/76879-1992-escort-cosworth-10/?p=800559

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, xr4ti skrev:

Bygd helt ny eller rebygd den gamle? Går du for moderat uttak eller går du for mer 400 + ?

Er jo girkassa som setter begrensinga på Escosen. De er jo ikke særlig glad i momentet som 350-400 hk gir. Men med det sprutet der så har du jo noe options så du kan gi en snillere ladetrykkstyring for å moderere dreiemomentet noe.

Regner med du følger med på denne tråden også http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/76879-1992-escort-cosworth-10/?p=800559

Har rebygd den gamle :) Ikke helt bestemt ennå,planen er og oppgradere drivlinje etterhvert,men det er jo heller ikke gratis. :O 

Har vært lite på nett i det siste,men skal sjekke ut linken :) 

Legger med ett par bilder.

20190413_200557.jpg

20190420_145124.jpg

IMG_20190423_072258_665.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, xr4ti skrev:

Steike, de er jo smykker :) Har sett noe lignende før men ikke så forseggjorte. Her kan man i grunn dekorere som man vil. Hva med Texacodekor for en Texaco-vingebil. Å tøft hadde ikke det vært da :) Det er dette som gjør prosjektet ditt så spennende. Masse selvgjorte detaljer.

Forresten moro at du er i gang med prosjektet igjen.

Edit: glemte å spørre hvordan du fikk til logoene?

De har broder'n laga til meg på jobben. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, xr4ti skrev:

Strøkent som vanlig, og Gulf catch´n passet bra oppi der  :)

Hva slags turbo gikk du for siden du går for 4x4 eksosmanifoilen? 

Blei en garrett gtx3076r med t25 hus,laga en adapter så den skulle passe på 4x4 manifolden. Huset jeg prøvde først med t3 flens passa dårlig og lå helt innat toppen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange som har fått gode resultater med 3076´n så det blir nok bra på din også. Kjenner ikke så godt til 4x4 men BigTurbo Escosen har jo T34 men da med den andre toppen så mulig det derfor det ikke passer så bra men T3 eksoshus? Men uansett så blir det spennende å se resultatet ditt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, xr4ti skrev:

Mange som har fått gode resultater med 3076´n så det blir nok bra på din også. Kjenner ikke så godt til 4x4 men BigTurbo Escosen har jo T34 men da med den andre toppen så mulig det derfor det ikke passer så bra men T3 eksoshus? Men uansett så blir det spennende å se resultatet ditt :)

Får satse på det vel :) Var kun det T3 huset som var tilgjengelig der og da, og det var i største laget.

Også hadde jeg en 3" V-band eksosflens til T25 liggende så blei valget T25,med tanke på mindre jobb med sveising å tilpassing  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, xr4ti skrev:

En god mapping så blir det nok bra :) Skal Escosen på veien i år? Ser ut på bildene som det er fullt mulig.

Yes det er planen det :

Den er så og si klar for oppkobling av maxx'n,starter sånn smått denna uka. Også skal jeg bytte bensin pumpe,den holder ikke helt mål den som sitter i bilen nå.

20180307_193112.jpg

IMG_20180307_210337.jpg

20190429_164022.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, xr4ti skrev:

Åssen pumpe har du tenkt på? Jeg har kikket litt på denne https://www.ebay.com/itm/255LPH-Fuel-Pump-High-Pressure-Flow-Performance-Electric-EFI-NEW-255LPH-TRE-340/332654874923?ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT&_trksid=p2060353.m1438.l2649 

Men har lest at det er en del lyd og vibrasjon i Valbroen så tenkte å prøve denne.

https://www.racetronix.biz/product.asp?ic=rxp342

 Blir nok en sånn tenker jeg,brodern hadde makan i audi'n sin å var veldig fornøyd med den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner ikke til den men ser de har mye snadder og stærsj og fant heller ikke noe særlig negativt så er sikkert bra den pumpa. TREperformance har også 340LPH pumper men er litt usikker på om jeg trenger så stor. Sliter også med å få noe mer enn 12V enda det er eget system til pumpa. Ser den du linker til oppgir trykket 43 psi ved 13,5V mens den jeg linket til gir samme trykk ved 12V. Men, har ikke studert dette særlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår