Gå til innhold

Lei av "dau" audi - hva bør jeg satse på?

Ranger emnet


Audi~duden

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har nå en dau Audi A3 1,6 liter (2004 mod.) som jeg har hatt i 1,5 år. Hatt mye problemer med den, og synes ikke lenger den er fin (noe som var grunnen til at jeg kjøpte den) 

Dau er den hvertfall.

Nå har jeg lyst på en mer sportslig bil, gjerne med 200hk under panseret. 

Føler 200SX og MR2 og slike biler kanskje blir litt harry, vet ikke?

Har sett litt på Seat Leon 1.8 t. Virker billige å spreke ut. Litt innsats så kan de se noenlunde ut også. 

En viktig faktor er gromlyden som skal være i biler med litt motor i.  :drive2 

Noen som har noen tips om hva jeg bør velge?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva forventer du av en 1.6 da? At den skal være sprek med sine 100hk? 

 

Hadde du f.eks satt deg i en 1.8T, som er chippet opp så hadde du sagt noe annet

Det er ikke pga at bilen er 1.6 jeg ikke vil ha audi igjen.... Er fullt klar over at en ikke kan sammenligne 1.6 og 1.8t. Men jeg har hatt så mye utgifter i reperasjoner på den bilen, derfor vil jeg ha noe helt annet. 

 

Tror ikke det er til å stikke under en stol at f.eks japser lager mer driftsikre motorer en VAG. 

 

Forandring fryder, og når jeg først skal ha ny, så har jeg lært av å kjøpe en 1.6. Never again. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det å få utgifter på en bruktbil kan skje med alle merker. Og noen ganger er man heldige, sånn som jeg har vært med min 99 Audi A6 som nå har gått 340 tusen km. Eneste jeg har byttet på de 1 1/2årene jeg har hatt bilen er endeleddene + diverse slitedeler som ikke har kostet så mye. Ellers tut og kjør. 

 

Men så klart, alltid gøy å prøve noe annet. Min neste bil blir ikke en Audi. Ikke fordi jeg ikke liker audi, men nå har jeg hatt 4 audier av de 5 bilene jeg har hatt. Så vil prøve et annet merke nå. 

Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hk
Prosjekt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår