Gå til innhold

'97 A3 1.8T, tips til treg girkasse og effektøking

Ranger emnet


olejohnsen

Anbefalte innlegg

Hei har nettopp kjøpt meg en audi a3 å det e en feil med girkassen men eg har ikke peiling ka det kan være, Så håpe noen kan hjelpe meg litt med det :). Når eg sette biln i revers så skrape den litt på tennern i girkassen av og tell går det bra men e som regel når den e kald. Ellers så e han litt vanskelig og få i gir når han e litt hardt kjørt eller har gått ei stund. Har læst litt rundt å lure på om det kan være gir olja men e ikke sikker. Noen som kan komme med tips om hva det kan være?. Åsså lure æ på om det e nokka små ting eg kan gjøre med motorn for å få den til å gå litt bedre?. Sånner ting som ikke koste en formue. MVH Ole J Johnsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til effekt spørsmålet ditt

 

Det finnes noen ting du kan gjøre. Mange setter på sportfiltere, men før du gjør dette så sjekk denne videoen

 

http://www.youtube.com/watch?v=PAIxeQUSg-Q

 

Utifra den videoen er det bedre med originale filteret. Så beste måte å få mer fart i bilen din er chip, noe som koster 3000kr+ (Ikke kjøp tuning boks) Om du har automat så ikke øk effekten på motoren. Girkassa klarer det ikke

Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hk
Prosjekt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Påfyllingshull er også nivåhull. Husk å skru ut påfyllingsskrue før tappeskrue fjernes, dette i tilfelle du ikke klarer løsne påfyllingsskrue ;) Begge tightes med 30 Nm.

 

Du skriver ikke hvilken type girkasse du har, men på manuell 02M skal det brukes 75W-90 syntetisk girolje type GL-4. Kjøp gjerne olje på Møller.

 

En how to for Jetta, er temmelig likt.

 

 

 

gearboxfillanddrainhole.jpg

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår